Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, August 1, 2012

008: Serius MAHU!


Kalau orang lain, saya tak pasti apa mereka mahu. Tapi saya, tapi budak Syuhada ni kan kan, daripada zaman single lagi memang adore gila dengan STROLLER! Haha. In fact, kadangkala aku tak salahkan pon Rebecca Bloomwood sebab beli sampai 5 prams! Eh tapi husband dia billionaire. Sila abaikan ;p

Banyak forum cakap takyahlah engkau membazir beli stroller mahal-mahal. Stroller yang murah pun will do. Malah, statement mereka dikuatkan lagi dengan alasan; anak takmo dok dalam stroller, stroller leceh dan bla bla bla.

Suami cakap kalau nak stroller mahal-mahal kena ada anak 10! Aku smash balik; "Eh nak 10 orang tu mampu nak bela ke?"

Anyway.

Tak kisah. Kalau baby takmo duduk dalam stroller tu, ibu baby boleh duduk. Eh eh :)) Actually, we need to have one sebab saya tak rasa hubs and me jenis yang rajin nak pikul anak. Time Amy kecik dulu saya rajin, itupon sebab budak tu tak bertambah-tambah berat dia. Tapi....bila engkau dah pikul berejam-jam maka rasailah kesengalan hingga ke sum-sum tulang *exaggerate*

Tapi yang mahal-mahal tu nafsu je semata-mata. HAHA mengaku. Dah. Takyah cakap banyak. Cekidaut my dream strollers :) [Eh tapi aku nak satu je. Takmo semua]



SCR6 (8kg) + SCR7 (3.4kg Carseat)
RM479 + RM239 = RM718

Tapi, setelah survey-survey. Preloved one you can get both of them around 500 - 600. Saya tak kisah preloved items. Janji elok. See? Aku tak adalah nak super membazir pon. And oh yes, ada certain websites jual SCR6 harga RM459 je! SweetCherry brand Malaysia. Style macam Quinny Zapp + Maxi-Cosy yang akan menelan belanja riban-riban. Hehe. Oh tidak. Tak mahu. tak mahu.

SCR adalah yang termurah yang menepati kehendak saya iaitu stylo. Err what? Ciri-ciri piawaian engkau sungguh tidak lojik syud! Eh aku gurau je. Stroller idaman mestilah senang masuk boot, tak berat sangat dan warna merah. Haha.



Quinny Zapp Xtra (6kg)
RM1499

Mula-mula saya memang dah set. OK this is the one! Tapi the one yang saya nak preloved je la. Kalau beli yang ni takyah dah baby car seat adapter ke apa sebab boleh recline dan ringan. Tapi masalahnya, harga preloved pon dah around 700 - 800. HAHAHAHA. Baik haku beli lain! Hari tu time ushar strollernya, alahai, it's cool, ringan but I guess not so comfy. Nanti nak kena taruk lapik tebal-tebal for newborn. Jadi cancel. Kecuali orang hadiahkan. Aik? aik? :))



Musty 4 Rider

Yang ini takda kat Malaysia jadi tak tahu harga berapa. Made in Japan. Sangat comfy sebab tengoklah cover dia. Tapi sekali convert harga. RM5K. WHAAAAAAAATTTT??? HAHAHA. Gila! Ada lagi few yang gila macam Bugaboo, Combi yang harga boleh cecah 2K - 3K. Oh, daripada beli stroller macam tu baik aku beli motor! :p





Halford Zuzz (10.5kg) + Babio Carseat (2.8kg)
RM899 + RM259 = RM1,158

Fine fine.Harga dia quite gila tapi Halford Zuzz ni macam combination quinny zapp xtra & scr6. Jadi maknanya kalau tak mahu Babio pon OK je. Plus, ada blog cakap she got both of them for 755 ONLY! Tapi tengoklah macam mana, saya tak rasa Babio tu penting pon. Hehe. If you're interested (dah macam promoter dah aku), you can get Babio tu murah lagi dari dia. RM199. Beli dekat SINI

For Halford Zuzz, harga pasaran RM899. Harga offer websites RM759. Paling murah pun yang saya jumpa RM712 (tak masuk postage) and dekat Kidsmode tu boleh dapat RM715. Lagipon harga preloved tak murah mana, daripada spent 600 for an old one, baik beli baru.

I'll grab this one! Nak tunggu kalau preloved ada yang murah or dapat sale 40% macam Byzura tu. RM549 for this little one. OMG! Bilalah nak jumpa offer macam tu? Isk isk isk.
Dah. Cukup berangan. Nak pergi kerja.

Tata!


No comments: