Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Thursday, July 26, 2012

007: My Lemonade!


{My 14 weeks Baby Bump!}

Sungguhpon saya suka bebel dekat Hubs regarding baju-bajuku yang semuanya sudah mengetat and no more seluar could fit me anymore, tapi....deep down inside me, I'm a proud baby-carrier!

Betullah kata orang, bila anda dah berusia 3 bulan ke atas barulah engkau nak percaya engkau preggo. Sebab waktu tu perut sudah membulat. Tak kisah apa pun posisi, perut tetap akan menonjol dan menyerlah. Haha. Pastu tak boleh tidur meniarap dah :p

Since saya tak ada baju yang betul-betul proper, maka cardigan adalah pilihan terbaik untuk cover ke'comel'an perutku! Semalam, barulah betul-betul terasa sukarnya memakai seatbelt. Rasa nak tarik-tarik bagi stretch lebih sikit. Terseksa perut den.

Favourite Hubs sekarang adalah meletakkan kepala dia dekat perut sambil detect baby's heartbeating! :)

 Conception saya sudah semakin OK.

Bila aku cakap OK maknanya ini tidak tipu. Saya tidak loya sangat dah (kecuali kalau minum susu). Susu is still no no no for me. Sekali sekala pekena Nescafe, itu OK.

Lagi?

Errr. Nafsu makan masih di skala 3, itu kalau anda minta dari 1 - 5 la. Haha.

Nak kata tak makan. I do eat. Eh mana boleh tak makan. Nanti anak aku takda khasiat. Nehi kabhi nehi! Cuma tak sebanyak dulu. Bukannya sebab baby consume banyak sangat space, tapi sebenar-benarnya saya memang tak berselera sangat. Nak makan itu ini, tapi bila masuk tekak, I cannot go lah. Sudahnya sekarang ni tak demand sangat (kononnya). Cececeh yelah tu Syuddddd.

Yelah yelah. Demand.

Aku demand nak makan sedap-sedap je. Dah pandai tolak kalau orang sorong makanan yang tak berapa digemari tekak. Kalau dulu....err semua benda aku telan. HAHAHA.

My favourite?

Kalau boleh hari-hari nak minum air buah. Tapi nak buat malas. Nak pergi kedai hari-hari? Ewah wah wah melampau kau. Plus, air buah kedai bukannya best sangat. Tak mahulah.

Saya ok. Pregnancy ini sudah semakin ada kemajuan. Tak adalah lembik sangat dah. Cuma sebab kerja kena berdiri (saya tak suka dispense ubat), lagi suka process dan bergerak laju-laju, maka kaki saya sedikit sakit. Malam-malam time Terawih mulalah aku nak menggeletar kepala lutut. :))

Saya suka usap perut. Hehe. Rasa macam bestlah pulak bila tahu ada 'Lemon' dalam perut. Oh ya, baby saya memang saya gelar dengan nama buah, mengikut size tumbesaran. InsyaAllah in few months to go dia boleh tukar jadi watermelon, takpon tomatoman. Eh eh :p

Kalau orang tanya saya, macam mak, "Syud mabuk tak?" Laju-laju aku geleng. Tak mahulah orang nampak lembik sangat. Hakikatnya, saya memang ada gak mabuk-mabuk, badan tak sihat dan pening melampau. Cuma bila time tak berapa sihat pandai-pandailah sorok diri. Haha.

Satu ketika dulu, ketika saya masih lagi anak dara yang sweet (ceh) saya memang gila baju baby! In fact, suka membeli sampai tak boleh blah pastu pergi kasi-kasi dekat anak-anak orang. Hahaha. Tapi...dah sampai time anak sendiri,I'm holding back :)

Bukan tak geram tengok baju comel. Gila kau tak geram, aku ni perempuan tahu? Hihi

Tapi tapi. Tak nak membazir. Nak beli baju yang betul-betul adorable dan jatuh cinta tak boleh blah bila memandangnya. So far yang aku jatuh cinta Quinny Zapp Xtra je(ini jenama pram ye tuan/puan). Tapi tu boleh rabak habis gaji. PM, tolong kasi bonus raya 2 bulan pleaseeee! HAHAHAHA (Boleh Syud, boleh blah)

Heee. Tapi itu in dreams jelah. Tak boleh blah nak beli pram riban-riban. Pastu nanti anak pakai lampin daun pisang je. Mahu?

Jadi pembelian kami setakat ini cuma dua keping cloth diapers (yang aku tak tahu Hubs sorok celah mana) dan baby cossy yang super adorable! Baby cossy ni sumpah nafsu semata-mata. Saya telah buat muka cembeng dan merayu-rayu pada Hubs untuk beli dari internet sebab jatuh cinta secara keterlaluan. Hubs cakap tunggu perut besar dulu, tapi saya cakap NAK SEKARANG! :))

Oleh kerana suami aku tu sangat sayangkan aku. Dia pun, yelah yelah jom beli. Hihhihi. Sayang dia!

Although dah beli waktu usia Lemon baru 7 minggu tapi sampai hari ni tak buka-buka lagi. Saya bersabar. Simpan molek-molek bawah katil :D

Lain-lain?

Itu tunggulah dah 6 bulan. Baru ada semangat membara-bara. Orait. Sekian saja update. Mahu mandi dan solat subuh.

Taaaaa!

No comments: