Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Friday, January 11, 2013

3.142 Contest!!!



Apa itu PROJECT TWO-Pi ?

Well, basically pada pertama kali saya terdengar nama mereka dalam video CST Breed on Maria Elena punya wedding, I was wondering, "Tupai? Apsal nama projek TUPAI?." LOL! :))

Pastu saya run-the-video. Pastu macam kagum. This is superb! *saya cakap dalam hatilah waktu tu* Dan kami (me and hubs) wondering macam mana gambar diupload secara terus ke facebook, instagram dan twitter!

So here is the explaination. :)




Project Two-Pi menggunakan application for #LIVE UPDATE! Kalau dalam bahasa tv kita panggil siaran langsung. Fine Syuhada tak kelakar :p Tapi tapi, bukan gambar diambil dari iphone/ipad ke tau! Memang dari kamera, tapi upload using those gadgets.

So far, application ini hanya tertakluk kepada IOS yakni Apple. Sebab tu kalau dalam video korang boleh tengok they are using ipad and iphone. Bukannya nak berlagak diva or what-so-ever rasa Macintosh bagus ke apa. Tidak. They claimed Android will be coming out, soon. Kot? Hehe. Tanyalah CST.



The best thing about Project Two-Pi adalah selagi rakan-rakan anda ada internet, selagi itu mereka boleh join sama majlis anda tanpa perlu berada di tempat kejadian. Face it, bukannya senang nak dapat cuti. Pastu semua orang berlumba-lumba nak kahwin waktu cuti sekolah. Nanti on the way nak pergi kenduri jalan jem. Dah tak pasal-pasal terlepas momento bermakna kawan baik anda. Sobsobsob *fine, aku memang merenung jauh*

Dengan ada Project Two-Pi application ni, walaupon anda dalam kereta, atas lantai, bawah pokok. Selagi adanya sumber internet, you can feel like being there *walaupon tidak secara jasad*. Jadi while suami driving, isteri boleh tengok dalam iphone! Yeay!

See? It's an #INSTANT SHARING! :D

Sebab?

It will be directly linked to your facebook account, instagram, twitter and even your BLOG! 

Of course this is a TREND-SETTER! A mind-blowing idea. Yang cantiknya, semua gambar-gambar tu dah siap edit tau. Using online photobook yang mana siap ada variasi dari segi size dan sebagainya.

Lagi? kesemua gambar event akan diterima within 24H! Dan sebab dah kata guna kamera, percayalah, gambar yang di download tidak akan pecah.

Of course kredibiliti CST tak boleh kita pertikaikan ;)

Kalau nurakmar mendefiniskan Project Two-Pi adalah berasaskan bulatan manakala radius pula  as customer (which I found out as brilliant). Maka saya pula nak definiskan Project Two-Pi sebagai DUA PIE! Satu pie pon dah cukup sedap dan manis.

Kalau ada dua?

Extra manis! Hahaha *ok tak. yang ini merepek* :p

Project Two-Pi for me adalah satu phenomena baru!. Sesuatu yang berada diluar kebiasaan. Dah menjangkaui status quo photographer yang lain. Mungkinlah definisi akmar tepat untuk menggambarkan the origin of the name. Kudos akmar! Hee.

Definisi saya? 22/7, diorang kerja 22jam dalam seharian (event) tu untuk client. Heh, effort tahu?

Lagipon, kita tahu. Kalau nak tunggu gambar daripada photographer usually it will be ages! By the time dah dapat gambar inai dah luntur dari jari dah. So hip hip hooraaay Project-Pi! You guys are awesome. I wish time I kahwin dulu dah ada dah Project-Pi ni. Haha. Lambat sikit je.

Next, mari kita pergi kepada CADANGAN MEMBINA (Khas untuk Project-Two-Pi)

1. Memperluaskan events! Tidak tertakluk kepada majlis perkahwinan semata-mata. Tak kisahlah apa pun event, bertunang, cukur jambul, dan lain-lain. Kalau boleh event kecil-kecilan ni buatlah online offer *yang murah sikit harganya*. At least mereka yang tak berapa berduit boleh grab the opportunity to share their joyful moments! :)

Caranya?

Macam Airasia promo seats. Let say, sebulan offer 3 event ke *yang bukan majlis perkahwinan* dalam facebook dan website Project Two Pi.

2. Video streaming! OMG! I want one! Saya mahu satu (dan lebih)! Saya betul-betul bercita-cita mahu video yang cantik untuk sesuatu event. Lagipun, dalam video Project Two Pi ada cakap 'Hari Istimewa'. I do believe being parents adalah antara perkara paling istimewa. :)

 Jadi, comel apa video couple baru dapat baby. Macam kat bawah ni! Hehe. So kita ada #liveupdate direct daripada hospital! Haha. Comel okay. Orang nak ke hospital tak sempat, pastu busy kerja, pastu tahu-tahu je bila jumpa je budak tu dah berlari dah.



Seterusnya, tagline part!

Since Project Two Pi ni sedang mencari-cari tagline yang dirasakan bersesuaian dengan mereka, maka saya pon mencadangkan tagline saya ini;

(1)
"Near or far apart," 
Feels as close as your heart."



(2)
"Every moment counts. 22/7"


(3)
"Share the moments. As fast as we can"


(4)
"Share the joy. Share it fast!



Errr. Confuse. Eh jangan tamak. Satu je diorang minta. Yang kau buat banyak-banyak apsal? Heee. OK.

Finalize!

"Share the joy. Share them live!"


Kenapa last-last tagline menjadi share? Sebab sharing is caring. Ahahaha. Lagipon, bukan ini 
ke tujuan Projet Two Pi? Supaya share the moments as fast as it can be ;)

Oh ya. Untuk lebih info berkenaan Project Two Pi, boleh klik link-link dibawah ini;




P/S:
Please vote for my entry dan dan...eh terlupa. For the time being, Project 2 Pi sedang mengadakan promosi besar-besaran! Yummeh!



No comments: