Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, May 6, 2013

Tentang Syud

Oh My!

Betapa terkezut beruknya aku bila dapat tahu ada orang add aku lagi dekat facebook sebab ingatkan aku SYUD. As in Syud si penulis Tentang Dhiya, Baju Melayu Hijau dan errr...tak tahu lagi cerita apa dia tulis. She's a writer. Bawah Jemari Seni Publisher.

And I...errr..aku penulis cabuk. Dah pencen ratusan tahun. Hahaha.

After masuk clinical harap maaflah. Tak ada masa nak menulis. Aku resign duo-ploh-pat-jam dengan Cahatomic *exaggerate*. Tak adalah. Tipu tipu. Tiga bulan before resign daripada jadi moderator BM dalam Kapasitor.net dah inform Caha; "Syud busy ah Caha. Tak sempat dah nak membaca tulisan orang."

Mujurlah dia faham.

Dan mujurlah pengunduran aku secara slow dalam bidang penulisan tak mengecewakan hati ramai orang. Eceh. Plus, bukanlah terror betul menulis. Aku kuat merepek kot!

Dulu ada seorang follower blog ni cakap dekat aku; "Haritu saya pergi Pesta Buku. Syud penulis tu ada situ dekat booth. Tapi saya tak percaya ah. Saya percaya akak ah Syud tu!" T________T Pulak dah. Kesian Syud penulis tu.

Penat tahu nak menulis?

Eh tak. Sebenarnya kalau tengah minat tak penat langsung. I wrote Si Selekeh in one night. Terus cerita tu top dan masuk Remaja. Even editor dia tukar tajuk jadi '5 Hari Yang Kunanti' Ohemgee jiwang gila tapi Aiman tak kisah. Janji masuk. Hehe

Tapi bagilah credit. Takkanlah aku yang bukan penulis tu nak mengaku aku penulis tu? Heh giler namanya.

I'm not her :)

Kami lahir tahun yang sama. 1987. Dah tua dah. Kami berbintang pisces. Rasanya dia tu lahir bulan tiga juga. Kami...err kuat merepek. Haha. Nama kami sama. SYUHADA.

Lagi?

Yang bezanya saya ambil farmasi. Busy kot dah tak ada masa nak menulis ke apa. Dulu zaman awal-awal belajar boleh lagilah. Dah kerja ni...jangan haraplah.

Yang bezanya dia orang Johor, saya bukan. Dia tahu segala selok belok JB dan UTM. Saya? Err saya dah succeed dah sesat dan eksiden sana sini dekat Johor ni :))

Sebab?

Saya orang Selangor. Hoho. Kahwin dengan orang Johor maka tetiba menjadi Johorian.

Ah sudah. Tak boleh nak cerita panjang dah. Kesian suami aku tidur sorang-sorang tu. Bye! ;p


P/S:
Ini blog beliau. http://www.ryuhada.com/ Dia suka speaking. Saya suka...err rojaking!

No comments: