Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, May 29, 2013

A Whole New World :)


'A whole new worldA dazzling place I never knewBut when I'm way up here, it's crystal clearThat now I'm in a whole new world with youNow I'm in a whole new world with---- you'


Bait-bait lirik inilah yang saya pegang sebaik saja melangkah masuk ke alam perkahwinan. Eceh. Takda intro. Takda salam tetiba aku tepek lirik lagu kasi korang baca :p

Entah.

Sebaik saja kahwin, prioriti hidup berubah. Sangat MENDADAK! You see. Dulu hidup ini super bebas. Maksudnya I was so soooo free to do whatever I wanted to do. Mahu melancong? Takyah tunggu lama. Gaji masuk terus pakat dengan geng. Beli tiket flight and off I go. Hohoho. Mahu shopping? Pergh pantang tengok sales terus duit meluncur laju macam air. T_______T

Tapi....

Bila dah kahwin...huhu percayalah. Hidup berubah 360 degrees. You will see a WHOLE NEW WORLD.

A plan for one eventually becomes two, or three or four and so on.

Macam, bila anda buat target, you can't do it alone. Suami anda nak campak mana? HAHA. Itulah. Bila dah kahwin, anda target untuk RUMAH. Anda target SECURE FINANCIAL. Anda target FUTURE. :)

Errr termasuklah anak, dan pelbagai lagi perkara lain. 

Saya....tak terkecuali. Heh gila kau aku kadang-kadang tak meroyan tengok orang travel sana sini? I love travelling! Separuh dari jiwaku pergi sebab tak boleh travel macam sakai dah. Haha. Terpaksa hadap je tengok kawan-kawan bujangku bergembira ke Australia, ke Paris, ke Amsterdam...paling jealous pastilah tengok orang pergi Umrah. Wuuuuu

Tapi....

Sekali lagi inginku tekankan, prioriti hidup BERUBAH. Bila nak melancong rasa serba salah sebab daripada membazir duit baiklah simpan untuk masa depan. Actually, encephalon aku dah sedia di setkan. Hehe. Selagi tak ada rumah sendiri selagi tu rasa tak secure. Serius.

Pastu, kalaulah ada rezeki, kalaulah. I wish to have Umrah first. Tak kisahlah orang pergi London ke apa ke. Aku nak UMRAH dulu before yang lain-lain. Haji? Hooo. Tu kena ada duit riban-riban. Sebab nak pergi berdua kan.

I do have a big dream like super nice car. Kahkahkah *very the verangan*

Tapi....

Tu tunggu dah U44 atau U48 lah. Ini dah tiga tahun nak masuk empat tahun kerja pun gaji lagi ciput dari HO. Sungguhlah tidak adil ini donia. Selagi gaji tak super besar mahupun suamiku tak jadi taycoon business, selagi itu simpanlah hajat nak berkereta cantik :p

Pakailah kereta yang bunyi macam Naga Tasik Chini tu. Hoho

Kalaulah aku ni jenis manusia selfish, sebenarnya memang boleh je pergi travel. Tapi, hooo berat bebanku...meninggalkanmu...separuh nafas jiwakuuuuu...sirnaaaa... *sila nyanyi lagu Januari*

I won't travel without Darling Husband :)

Dari saat saya bergelar isteri dia, maka di mana ada dia, di situ ada saya. Di mana ada makanan, disitu ada kami. Eh? Haha tetiba.

Tak sampai hati OK. Walaupun duit isteri adalah duit isteri. Tapi takkanlah suami aku sorang-sorang kena menabung untuk masa depan?

Oh. Dah lama tak buat sesi luahan perasaan begini. Hehe

OK.

Dah. Habis cerita. Bye :p



No comments: