Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Friday, January 20, 2012

Dear Dina

Let me tell you a secret. Mari-mari saya kongsikan satu rahsia hati. Sedari berusia 16 tahun, saya amat jatuh hati pada nama IRDINA sejak diberitahu oleh Dr.House mengenai anak saudaranya. Bagi saya, nama Dina itu adorable! Malahan, kenapa saya suka IRDINA adalah disebabkan maksudnya; 'Harapanku' :)

Selain sebab memang cahaya mata itulah harapan hidup kamu, saya juga amat terpikat pada nickname DINA. Sebab asalan 'Deen' iaitu Agama :D

Pastu I pon main sorok-sorok nama. Kedekut mode activated. Bagi suggestion nama lain selain Irdina. Tup tup akhirnya dear cousin tetap juga dapat nama tu! HAHAHAHA




Buah Percintaan Pertama
(Mak Su & Acu)

Baby's Profile
Nama:
Nur Irdina Airis
Tarikh Lahir : 11.01.2012
Waktu: 10:12 am




Dilahirkan seberat 3.7 kg secara caesarean. Dina is a champ! Lihatlah pipinya yang montok dan gebu itu. Awwwwww. Kione kawaiidesu! Tak sabar nak jumpa, gomol-gomol pastu golek-golekkan si panda kecil neh. Eh?

Saya suka nama DINA. Amat-amat suka! Antara nama Dina yang telah tertera dalam kepala otak suatu ketika dulu adalah HADHINAH (Pendidik), MEDINA (Madinah) dan SAIDINA. Eh OK. Yang last aku tipu. Hahaha. Saidina merupakan permainan serupa Monopoli. Harap maklum :p

But since Maksu dan Acu dah pilih nama Irdina, haruslah aku mengusung diri dan mencari nama lain. Hahahaha so kesian. Why cannot Irdina again? Why why?

Eh haruslah anda prihatin akan persekitaran kanak-kanak itu suatu masa nanti. If ada dua Irdina meskipun memiliki nama hujung yang berbeza, mereka BESAR kemungkinan akan dipanggil DINA. Maka once kami menyebut 'Dina', kedua-duanya akan menoleh dan confuse siapakah yang sedang dipanggil.

Eh kejap kejap. Anak Maksu je yang dah ada, anak engkau entah bila tahun baru muncul Syuhada. Heee. Haha. Eh eh sukahati akulah nak tulis pasal ni. Tapikan...I love Dina! Boleh tak Acu & Maksu memanggil baby beliau Airis instead of Dina? :P

So Syuhada, alang-alang dah merapik. Bolehkah engkau sharing nama apakah yang engkau telah simpankan selama ini?

The name is; 'Irdina Amani' :)

Sebenarnya nak ada iras-iras Armani. Manalah tahu Armani Exchange nak ambil baby aku nanti as duta. HAHAHAHA ada hati ye kau Syud?. Eh gurau gurau. Sila jangan bawa ke hati.

But again, nama Irdina mungkin tidak akan jadi pilihan saya lagi bagi mengelakkan kekeliruan. Lagipon Acu nak rembat nama Irdina Amani tu kalau lepas ni baby nombor dua girl. Sobsobsob.

Jadi aku terpaksa pasrah dan membiarkan nama Dina menjadi kenangan abadi di kalbuku. Cehcehceh :))

Baru nak berangan Baby Deja boleh kawan-kawan dengan Baby Dina. Aik? Hahaha. Dahlah. Makin jauh aku merapik. Nak blah.







Babai :p


No comments: