Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, January 1, 2012

Resolusi 2012

Saya sepatutnya mandi dan mensiapkan Tortilla untuk piknik di Desaru. Namun begitu, I is very the pemurah hati untuk sharing caring resolusi 2012 after membaca re-arrange-inc.com. (Adek, aku promote blog ko. Belanja Coolblog please! HAHA)

Baiklah. Tanpa berlengah, kita mulakan penaipan entri kita ini.

Resolusi 2012:

1) Berkahwin. Ini sebenarnya telah saya targetkan pada 2011. Malah setiap kali makan nasi macam anak kucing makan dalam 2011, saya selalu cakap 'Eh kan nak kahwin tahun ni. Kenalah diet' Kahkahkah. It's OK tak kahwin 2011. Kita slow & steady. Lagipun perancangan Allah SWT itu indah. Pada 01/01/2011 saya telah berdoa untuk berkahwin lalu menemui seseorang dan bertunang :)

2) Mempertahankan berat badan. HAHA. Apahal kau ni Syud? Azam macam nak kena lempang? Ya Allah tuan-tuan dan puan-puan, saya nak buat announcement neh. Kami (saya dan tunang) telah sepakat untuk hidup di rumah parentsnya sampai masa kami dah ready for our own home. Bukankah sepakat membawa berkat? Haha. Hidup di rumah his parents pasti mencabar keimanan daku yang bernafsu besar pada makanan. Please please. Doakan Syuhada tak gemuk.

3) Mengurangkan emosi. Yang ni takyah cerita. Takyah takyah. Siapa readers saya memang tahu this Syuhada is very verrrrrrrrrrrry The Elmosi! Tiap-tiap kali elmosi pasti engkau rasa nak siku. Hanya tunang antara orang yang mampu bersabar dan tak pernah marah saya. Sangat comel lah tak pernah marah. Hihihi. I love you. :)

4) Menaiktarafkan farmasi saya ke persada dunia. Cececeh ayat nak gempak macam apa. Tak tak. Serius. Saya nak buat SMS & AMBIL, MTAC (InsyaAllah), saya nak kick-out staff yang menyusahkan kehidupan, saya nak farmasi saya bagi perkhidmatan terbaik sungguhpun orang cakap aku duduk kat Ulu. Eh, ada aku kisah? :p

5) Bekerja dengan lebih gigih. InsyaAllah, I'm going to have a supportive hubby. Selama ini pun beliau sangat supportive dan tak pernah bersungut. Aku je banyak sangat sesungut. HAHAHAA eh shut up Syud!

OK sekian. Aku nak pergi mandi. Cukuplah resolusi 5 je. Kita kena letak benda yang insyaAllah tercapai. Jangan letak benda mengarut yang sampai kiamat pun belum tentu dapat.

Eh kejap Syud. Azam memiliki baby takmo letak? Oh, yang tu kita KIV kan. Lagipun, itu kerja Tuhan. Bak kata Tunang, 'Kalau Allah bagi rezeki anak, Alhamdulillah' :')

No comments: