Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Saturday, August 24, 2013

Laundry Time!


Dulukan. Pada zaman dahululah. Sebenarnya aku agak pelik apsal orang beli baju baby berlambak-lambak. HAHA. After mempunyai isi, barulah saya tahu penangan bayi di dalam kandungan. You just can't resist the temptation! :D

Tengok itu comel. Tengok ini comel. Pastu bila dah beli-beli by the time nak buat laundry barulah engkau mengucap panjang. Macam...errrrr apsal banyak neh? Apsal? Apsal?

Anyway.

Disebabkan melalui pembacaan ramai sangat yang suka Pureen A-B-D maka saya pon turut terdorong sama membeli A-B-D. Tapi ada juga yang cakap Tollyjoy wangi. Heh tak apa. Nanti stock detergent ni dah habis kita try Tollyjoy pula ;)

Errr sila lihat gambar detergent di bawah ini;


HAHAHAA. Sumpah tak perasan kedua-duanya adalah DETERGENT! Satu serbuk satu liquid. Ingatkan yang dalam botol tu softener T_________T. Inilah penangan pergi expo sebenarnya. Semua benda kena rembat laju-laju sebab orang ramai sangat. Saya dah pening time tu. Rasa nak lari laju-laju. Bahu Imran pon dah senget angkut banyak sangat barang dekat MidValley :P

Hari ni, sepagi-pagi hari saya dah bertekad akan melakukan aktiviti laundry. Cannot procrastinate anymore. Dah 34w. Kang buatnya tetiba rasa nak terbersalin kesian anak aku pakai baju tak berbasuh. Hehe. Beg hospital pon tak kemas lagi. Haish.

Jadi di bawah adalah hasilnya :) *senyum happy*


TADAAA!

Ni actually tak habis tangkap. Kalau nak tangkap sampai habis ampaian pon tak habis-habis :)) Tapikan. Tak adalah banyak sangat pon bajunya. Yang banyak....Mitten, Booties dan ROMPER! Terbaiklah. Tak ada kerja beli romper banyak-banyak. Padahal budak tu nanti cepat besar.

Tak apalah nak. Nanti satu hari kita rotate-rotate pakai romper 3 - 4 kali tukar :))

Penyangkut yang kecil tu actually saya ada dua. Buat sidai innerwear, underwear, stokin et cetera. Tapi...saya insist dekat Imran nak beli lagi satu!



Ni penyangkut yang baru. Heh nasib baik insist. Kalau tak, tak tahu nak gantung stokin, mitten dan booties si kecik ni dekat mana. Dahlah kecik-kecik. Comel-comel. Pastu memanglah tiap-tiap pasang kena ada satu sepit.


Kalau anda lihat, bapak besar jumper Minnie Mouse dengan Stitch tu. HAHA. Sebab asyik terbeli romper cenonet-cenonet, saya geram. Nanti budak tu besar dia nak pakai apa? Jadi saya balun beli Jumper saiz 1 years old! :))


Eeeiii. Geram! Banyak gila stokin comel-comel. Macam anak aku duduk dalam aircond 24jam je. Macam Malaysia ni winter sokmo je yang nak berstokin berlambak-lambak.HEHE

Actually, stokin tu jadi banyak sebab beli set romper yang siap dengan stokin. Jadi bayangkan jelah. Dalam 1 set tu ada 5 pasang stokin. :D

Oklah. Hari dah panas. Rasa nak mandi dan kemas beg hospital pulak.

Entri keperluan versus kehendak nanti kita story lain hari key. Hehe. Busy

No comments: