Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Saturday, September 7, 2013

36 Weeks....

...and still counting... :)





Minggu lepas. Saya ajak suami photoshoot. Padahal sebenarnya dah book Maternity photoshoot dengan seorang photographer ni. Tapikan....tak sempatlah T_____T

Sebab tu saya cakap kat Imran kita photogedik sendiri je. Hahaha. Senang. I pon tak perlu shy shy cat ;p

Sepanjang kehamilan saya memang JARANG gila ambil gambar diri dan perut. Orang lain excited share setiap baby bump. Every progression tangkap. Siap buat folder lagi. Errr saya? Saya TAK. So I told Im, we need to have a photoshoot. Kesian anak Ibu takda langsung kenangan gambar perut. Eh? *Macamlah budak tu heran. Hehe*

Walaupon kami berphotoshoot. Yang lawaknya dapat ambil beberapa keping gambar je sebelum bateri kong! HAHAHA. Yang saya upload ni pun daripada iphone je. Dari camera malas pulak nak transfer. Eh boleh pulak kan?

Selain dah settle photoshoot. Kami juga dah settle menghadiri Antenatal Class di Columbia Asia. In fact orang dah salah tasfir bila tengok gambar IG saya. Aiyooo. Belum bersalin lagilah. Not yet.

Anyway.

Tak banyak sangat dapat diserap sepanjang class. Haha. Sebab? Banyak cerita benda basic yang actually boleh tahu daripada pembacaan je. I was hoping to get more info on how to push my baby. Tapi ada ke Dr. Rohaini cakap nanti diorang yang assist time bersalin akan ajar? Errr whatever.

Nasib baik their nursery was very helpful. Diorang ajar cara mandikan baby! HEHE. So Im pun jadi tekun dan siap ambil video. Itu pon haritu lepas lawat Baby Umar Im rasa tak yakin nak mandikan baby. So kami pergi cari bathtub yang ada tempat sliding untuk baby. For safety purposes ;p



Maafkanlah first timer parents ni. Hoho

So far semuanya boleh dikatakan dah complete. Tinggal seminggu sebelum saya boleh bercuti. Hooray! Itupon kerja melambak-lambak lagi. Ah gasaklah.

My baby at this particular time weighed 2.8kg. Comel. Sebab tu Imran risau. Haha. Risau takut tak terpegang. Sedangkan Umar yang 3.3kg pon dia takut-takut nak pegang. Baby Boy walaupon berat tapi kecik je pon. Ibu tak pastilah Sayang awak ni akan sebesar mana. Tapi dari last week membawa kepada minggu ni awak naik 50g je.

Oh ye. Lupa nak inform. InsyaAllah tahun ni Emak Mertua saya bakal menerima tiga orang cucu. Semuanya berselang 2 minggu dan 3 minggu. Biras saya dah selamat melahirkan Baby Umar minggu lepas. Next, turn saya. Lepas tu, turn biras lagi sorang.

Doakan kami semua selamat mendakap anak masing-masing.

Amin :)


P/S:
Kawan-kawan yang seangkatan dengan saya semua dah bersalin padahal kami beza seminggu je. Oh nervous!

4 comments:

Asmaul Juakhir said...

Cutenye kasut baby tu..purple..i like! hehehe..semoga segalanya berjalan dengan baik utk Syud.. :)

s.c.h.u.l.t said...

maul: thank you. doakan syud :D

Unknown said...

salam...semoga selamat melahirkan...bayi dan mum pun sihat...

s.c.h.u.l.t said...

rozilah: wslm. amin. doakan :)