Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, September 23, 2013

Still Waiting....


Hari ni dah 38w 3d. Si kecik masih lagi happy duduk dalam perut Ibu. Takmo keluar-keluar. Haha. Sudahnya kami decide untuk balik Johor balik. Err bukan apa, Im sangat worry kalau-kalau time nak bersalin saya sorang-sorang. Plus, boring kot stay rumah Ibu sorang-sorang. Adik-adik sekolah/kerja. Ibu kerja. Dah tu aku nak buat apa sorang-sorang? T_________T

Betterlah balik sekali dengan suami. At least, kalau apa-apahal dia ada.

Sungguhpon Mak Su berkata "Ha memandai-mandai balik JB. Kang nak bersalin tetiba bersalin kat highway!"

Maka Syuhada pon menjawab; "Ala rileks ah Mak Su, nanti boleh letak dalam surat beranak tempat lahir Lebuhraya Utara-Selatan, takpon R&R Pagoh ke. HAHA"


Hehehe. InsyaAllah. Ada rezeki tak ke mana :D

Gambar di atas saya ambil waktu rushing nak balik rumah Ibu. Err ingatkan balik-balik boleh bersalin dah. Tapi baby tetap takmo keluar. Haha. Memandangkan Im kena kerja balik so here we are, back in JB :)

Haritu dah gigih mengemas sampaikan tak sempat nak iron cantik-cantik comforter. Pasang cadar pon semberono je. Janji ada rupa macam nak menyambut si kecik. :))

Kalau anda tengok dari segi pemilihan fabrik dan dekorasi (ewah) saya choose natural. Iaitu bertemakan haiwan-haiwan safari. Haha. Selain ceria, ia tidak memilih bulu. Maksudnya tak kisahlah si kecik ni girl ke boy ke, memang dah ngam-ngam ho.

Teddy Bear yang seekor tu kami tak beli. Dapat FREE time beli Huggies sebanyak 3 plastik! At first macam pelik, apsal Bear tu mengeluarkan bunyi air yang menderu-deru macam dekat waterfall? Lepas pergi Antenatal Class baru faham motifnya. When the baby is still inside our womb, our amniotic fluid that is moving here and there is the most familiar sound to his/her ears. Jadinya, bila dah keluar dari perut pon, bunyi tu sangat soothing pada pendengaran telinga bayi.

Harap-harap nanti baby sukalah dengar bunyi tu.

Saya tak banyak beli toys pun. Sebab?

1) Tak tahu lagi toys apa yang baby suka. Membazir je kalau dia tak main pun.
2) Dekat rumah Ibu plushie ada sebanyak sebakul! Semua khazanah Amyzahrah ;p
3) Melalui pembacaan saya, toys yang sesuai untuk si kecik nanti tidak memerlukan modal yang besar. Haha. They can play with spoon, senduk, tupperware and et cetera ;p
4) Bayi saya masih belum keluar. Bawa bersabar wahai Ibu. :D

Tadi Imran sibuk main Mobile Toys dekat Baby Cot tu. Pastu siap dok ber'baby-baby' sambil biar Toys tu berpusing-pusing nyanyi :))

Dah alang-alang baby takmo keluar. Duduklah lagi seminggu anakku. Biarkan Ayah kerja. Nanti next week kita ada check-up teruslah keluar. Kesian Ayah nak kena drive Selangor-Johor lagi dan lagi.

Ada orang maybe rasa aku mengada. Eh biarlah. Do I look like I care? Demi anak dan demi kesejahteraan diri sendiri, I choose to have my delivery in Selangor under FPP. Nak go for private, belum lagi semampu itu. Nantilah, doa-doa anak nombor dua nanti ada rezeki untuk deliver dekat private. Yang tu sah-sah confirm doktor perempuan.

Ini pun ikut nasib juga bila pilih FPP. Harap-harap Dr. Hamidah ada time nak deliver nanti. Please please. Tolonglah doakan bukan doktor lain yang entertain saya dan kalau terpaksa juga biarlah doktor perempuan. Itu je permintaan saya.

Bukannya aku ni mengada sebab nak selesa katil VVIP ke apa.

I just want my aurah to be preserved. Tak darurat lagi nak kena doktor lelaki. Lainlah kalau ada komplikasi dan kepakaran tu tak ada pada perempuan. Plus, maluku lebih besar daripada perangaiku yang nampak hyper ini :p

Kalau ikutkan hati, nak je rasanya bersalin dalam pool dalam bilik ni! HAHAHA. Barulah water-birth :P

Dulu Imran siap cakap, 'OK je Sayang nak bersalin dalam pool. Nanti suruh Mak pantau.' I was like....WHOATTT?? Haha. Tidaklah nak suruh Mak Mertua pantau walaupun Mak memang banyak pengalaman jaga PAC & labor room. Hohoho.

Kalau dekat oversea, water-birth tu benda biasa. Siapa boleh upah Mid-Wife and Doula lagi. Eceh. Kat sini nak upah siapa? Haish. Maka stop berangan dan sila lebih realistik. Lain kali kita boleh try water-birth bila Malaysia dah lebih advance *which I don't know when will happened*

Eh nak pukul 12. I need to doze off.

Bye!



P/S:
Tolong doakan keselamatan saya dan bayi ni. Sungguh, saya tak sabar nak tengok 'dia' dan dakap dia dalam pelukan saya :)


No comments: