Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, August 7, 2013

My Baby Kicks!


Beginilah anak saya dewasa kini. Eceh. Padahal belum dewasa. Cuma makin membesar dan aktif kalah Super Saiya! Sedang melangkah ke minggu 32. Errr masih tak yakin nak upload gambar sendiri. HAHA.

Sebab?

Mata saya macam panda. Perut saya sangat belon. Err lain-lain adalah bercirikan wajah kusam dan tidak bermaya. Malahan kini pipi dan dahi bertanda dengan parut kasih sayang T_________T

Never mind anakku. Demimu Ibu takda hal punya. Nanti bila awak dah keluar Ibu carilah Gluthatione. Rajin-rajin sapu vitamin E. Eceeeehhhh poyooo.

Budak kecik ni semacam tahu? Kadangkala bila dia terlampau aktif sampai cramp perut dibuatnya. The best part of her/him being active adalah; bila ayah dia letak je tangan automatik terus diam. Hahaha. Terus aku pon rasa macam aik? aik? Ini tidak adil. Adakah anakku takutkan ayahnya tapi tak takut pada Ibu yang super garang ini?

Sekarang dah faham apa perasaannya bila orang cakap di akhir kehamilan anda sukar tidur. Serius. Terlentang salah. Mengiring salah. Meniarap? HOI. ITU MESTILAH TIDAK!

Posisi yang selesa adalah mengiring tapi sebab saya ni berat maka lengan terasa lenguh. Hohoho. Boleh berasa lega kalau ada bantal lembik-lembik mengiringi ketiduranku. Kalau tak ada bantal lembik dan bantal ular buatan sendiri rasa macam...... err tak best.

Anyway, how's persiapan hari raya anda?

Saya dan suami prepare simple je. Sepersalinan baju sedondon warna turquoise. Itupon dah worry takut ketat tang perut. Haha. Ini semua sebab baju yang ditempah besar semacam. So sad.

Macam tak percaya dah 32 minggu. Pantas sangat masa berlalu.

Lagi dua bulan atau kurang daripada itu, dengan izinNya insyaAllah kami akan bergelar ibu bapa. :) Excited? Pasti. Tapi itulah. Bukan kedekut nak share story tapi saya memang tak ready langsung. Lepas last incident dulu, saya sedikit fobia. Memanglah bukan rezeki kami punya anak seawal tahun pertama perkahwinan but...trauma tu agak mendalam :D

Jadi saya belajar jadi perahsia. In fact, saya rasa saya dah sedikit berbeza berbanding zaman remaja dulu. Pantang ada sedih mulalah aku conteng tulis macam-macam kat sini. Sekarang dah tak. Sekarang dah ada bestpreng poreber! A.k.a suamiku. Hehe. Dialah pengubat segala lara. Nak nangis ke. Ngamuk ke semuanya pergi dekat dia.

Minggu ni nasib baik buat kerja dispensing je. Kalau kena process or filling sepanjang hari rasa boleh tercabut kepala lutut ni.




Errr I need to tidur. TATA!


No comments: