Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, January 29, 2012

Tips: Jimat Kad

Oleh kerana saya sungguh berdukacita Beribu Sesalan tidak menang AJL, maka saya bermurah hati nak share tips jimat kad. Eh? Ado kono mengono tak? HAHA.

Weekend ini membawa saya pulang ke rumah Bonda. Selain bilik yang masih tunggang langgang. Kami sekeluarga berhempas pulas menyiapkan kad kahwin re-design. :p

How does it work?

Mari saya share. Kad re-design adalah kad yang anda design kembali setelah anda menghabiskan duit untuk 1000pcs yang pertama (ini anda boleh share dengan tunang). Buatlah kad yang ada dua-dua map. Dua-dua jemputan :)

[Ini yang original]

Sorry tak faham apsal takley nak rotate. Isk. Serius tak faham apsal. Yang original ni size dia macam besar sikit.

[Re-design Card]

Kad di design kembali oleh tunang. Kami kecilkan sikit size dia. Tambah warna-warni. Print & potong sendiri. Lipat-lipat sampai tergolek-golek. Haha.

Hasilnya?
TADAAA!

Nice ait?

Bagi saya buat balik kad adalah nice dan sweet. Hehe. Sudahlah sweet. Effortness. Malah berbaloi-baloi dan jimat duit. It works like this, anda tempah, mereka design dan printkan. Anda bayar untuk artwork & they will email it to you.

Lagi jimat kalau anda buat sendiri semua kad. Tapi kami mahukan yang proper juga untuk kawan-kawan dan saudara mara. Yang re-design ni untuk jemputan-jemputan lain :)

Kalau kad biasa yang anda tempah, usually it will cost around RM0.70 - RM1.00 (design simple yang macam saya punya). Kalau anda re-design dan print sendiri, anda mungkin dapat new card dengan cost RM0.30 sekeping! :D

Sekian, itu sajalah kisah yang dapat dituliskan. Haha. Ini entri tersurat. Entri tersiratnya apa Syud?

Entri tersirat adalah siapa rasa nak kad di atas sila emel saya di; echamyda@hotmail.com ;)

Trimas!

3 comments:

shortretreat said...

sgt comel laa design nyer..... ;-)

s.c.h.u.l.t said...

hehe. tq :)

Nadiah said...

adah...akak nak jugak kad yg comel tu.....