Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Friday, June 15, 2012

Taste Yang Berbeda (Kot?)


I need a dsitraction. Selain sibuk dengan kerja office, saya mahu otak berlari jauh sekejap. Dapat sekejap pon takpelah. Dah malam-malam aku kuat tidur, might as well siang membaca sesuatu yang light. Hehe

As a blogger, yup. I do have my own favourite blogs'.

Antaranya Kak Lemon Grass. Hari ni, rasa macam nak share her new entry. KLIK SINI.

Taste lelaki dengan perempuan tak sama bukan? Dia macam lelaki takkan faham kenapa perempuan suka sangat beli handbeg walaupun dekat rumah dah berlori-lori beg ada *exaggerate*. Gah, I'm not la. Sungguhpon suka handbeg, tapi errr...tak sebanyak perempuan lain kot koleksi handbeg & kasut :)

Macam tu juga perempuan takkan faham kenapa lelaki suka main DIABLO II. Hahahaha. My hubs do loves game! Sampaikan saya cakap dekat Hubs, "Rasanya lelaki time study, kalau takda awek mesti sibuk main game kan?" Sebab tak tahu nak buat apa. Kecualilah lelaki tu jenis aktif sukan. :D

I admire Kak Lemon Grass sebab as a SAHM, she's a good cooker! Maybelah aku tak pernah rasa masakan dia tapi effort dia nak tangkap gambar tu memang bersungguh-sungguh. Dahlah nampak sedap je selalu. Hohoho *terliur* So saya sokong dia beli a photo light! :D

Me?

I don't have much things to do selain kerja. Dulu selalu berangan bila dah ada Hubby nak masak itu ini. Masak tu ada je. Tapi tak sebanyak orang lain la. Sejak kerja makin menimbun ni balik-balik je muka macam tapai basi. Terus sorong muka dekat bantal. Nasib baik stay dengan in law. Kalau tak kebulur laki aku. HAHA

Eh kejap. Dah menyimpang ni. Excuse me :p

OK. Berbalik kepada topik kita. Lelaki dan perempuan memang taste dia lain. Selalunya kita takkan berapa nak faham apabendanya spouse kita nak. It goes the same to hubs la. Since kami kenal tak lama, dia sendiri tak tahu nak kasi apa for my birthday (yang lepas).

Saya bukan jenis selalu make up. I'm proud to have natural beauty. WAKAKA *poyo punya statement*. So pilihan terbaik yang hubs ada, beli perfume. Hehe

Dia sweet ok. Sungguhpon perfume bukan wishlist saya sebab dah ada perfume hantaran, tapi sebab sayang dia, perfume hantaran yang saya order dari Perth telah Di KIV kan. Sekarang ni tengah guna Cherry Blossom yang tak tahulah bila tahun nak habis. Huhu

But next year I nak demand. Lalalala :p

Saya suka bila kita tanyakan secara open what do our spouse needs/wants. Sebab?

Although tak romantik. Tak surprise-surprise. Tapi at least, that will make him/her happy! Penting OKEK happy tu. Penting OKEK dia dapat apa yang dia nak. Daripada dapat apa yang dia tak nak, bukan ke dah kategori membazir?

Bukan semua orang soulmate. Meaning, sungguh-sungguh tahu setiap taste dan citarasa spouse dia. Nama pun opposite attraction kan?

Dulu, waktu saya budak-budak. Yes, I do adore suprises. Childish woo asyik memberangankan fairytales untuk berlaku dalam hidup. Namun kejadian bertemu lelaki ini telah mengubah hidupku 360 darjah. Haha. I didn't get fairytales thingy, but I got a very very nice husband. :)

So, sekarang ni saya bercadang to do the same thing like Kak Lemon Grass punya Other Half. Tanya directly apa yang dia nak since I'm so clueless.

Takkan bakal daddy orang tu nak minta game? Eh itu NO NO la. Takmo bagi! Hehe

Birthday Hubs raya ni. I wonder what is in his wishlist. :)


No comments: