Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, May 30, 2011

Emo Like Elmo

Elmo comel. Tapi Emo sumpahlah tidak comel.

Emo buat saya jadi sangat jahat sampai sanggup lukakan hati orang. The only thing that keep on lingering in my thought is always about me,me and me. Errr..keji bukan?

Habis tu orang lain macam mana? Orang lain memang kena Taufan Tsunami ah. Habis semua benda yang salah orang lain punya hal. As if I'm innocent dan mereka semualah penjahat dalam movie kehidupan.

Ya Allah!

Sekarang bila saya fikir-fikir balik. Bila saya dah cool, tiba-tiba saya rasa beruntungnya punya-punya mereka. Dahlah sabar. Layan je kerenah saya yang biol ni. Mereka selalu cakap mereka sayang saya even dahsyat macam mana pon emo saya. Mereka selalu cakap mereka akan always by myside *kesat air mata*

I don't know why I'm so emotional. Err tiadakah kelas untuk belajar mengawal emosi? Hehehe. Sebab saya kesiankan orang keliling saya. Entahlah. Mereka selalu jadi mangsa keadaan. OK fine. Actually bukan mangsa keadaan tapi mangsa baham aku yang dah bertukar menjadi Tigress :D

Macam Kak Gla, dia cakap even saya emo tapi saya sweet. Ececeh. Sweet time manis je. Time emo? Fuhh..aku sendiri pon rasa nak lempang pipi sendiri. Macam Zaid, kena marah berbaldi-baldi pon tabah je. HAHA. Macam encik si dia, ya Allah ini lagilah penyabar, kena marah banyak-banyak kali pon sabar je. Nasib baik dia sabar, kalau dia blah?

Errr. Kalau dia blah nanti saya nangis berbaldi-baldi. :'(

Sebab saya realized, I can't imagine living my life without him. Saya realized, there's a part of me need him. Sebab he is my other significant. Tengoklah, bila saya emo dan tidak sabar, siapa yang lebih sabar dan tenang je dengan perangai saya?

Saya rasa seumur hidup saya. Even sedegil mana dan se-emo mana pon saya, dia akan selalu ada. Tapi saya tak nak terus emotional.

I want to be a better person.

I want to change my life. Kalau saya marah, lepas ni saya nak hibernate. Saya nak cool down. Saya tak nak marah orang dah.

I want to be a better person.

So that one day, anak-anak saya tak kena marah macam saya selalu kena marah. Bukankah saya dah janji I want to be a good loving mother? Bukankah saya dah janji I want to have a better life?

Dan bukankah Allah dah cakap; 'Dia takkan mengubah nasib sesuatu kaum kecuali kaum itu sendiri cuba berubah?'

'I love you
We will never have a sad farewell
While we may cry because of the sorrow
We will always share our dreams
Until the sky keeps us apart'

From: Coffee Prince - Noreul Saranghae :")

2 comments:

ainnia said...

klu saya emo pon suka sakit kn hati org.hish.xsuka sebenaqnya..

s.c.h.u.l.t said...

ain: haha. diluar paras norma. (eceh) padahal sebenarnya bila marah memang suka hilang akal :D

takpa takpa. jom upgrade diri! ;)