Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Thursday, November 10, 2011

Tackle Menackle

Morning - Broga Trip
June, 27th 2010

Foto di atas adalah foto pertama kali saya dan tunang hiking together. Kami hiking ramai-ramai. Main hujan, makan sandwich, merapu. Haha. It was fun! Seriously sangat seronok. Tapi sebenarnya saya langsung tak bercakap pon dengan dia.

And little did I know, that the rainy morning, is the starter for everything that I have right now.

:)

Saya masih ingat lagi. I thought him as a very skema one. Kami siap main sukahatimulut je panggil dia CIKGU. Ahaks ahaks. Dahlah dia ni jenis jalan laju-laju. Perempuan-perempuan ayu (not including me) semua telah melembik di belakang. Motion sickness, dizziness dan kepala berpusing laju-laju.

Saya masih ingat lagi. After Broga trip, saya nampak foto beliau dengan budak kecik. Hati kecilku berbisik-bisik comel; 'Eh not bad. Ada talent jadi bapak orang.' HAHAHA. Oi oi jahatlah engkau ni Syud. ;p

Saya masih ingat lagi. Pernah at one moment of my life, ramai betul orang bising-bising pasal jodoh. Heh bosan gila punya topik. Tapi dalam otak takda calon pon. Last-last terus rasa nak minta phone number dia. Err tapi tak jadi sebab tak rasa macho. Kahkahkah :p

And he said this to me, few weeks ago; 'Tak apa. Saya yang cari phone number awak'

Saya masih ingat lagi. Waktu dia betul-betul datang convocation saya. Rasa macam...'Err. Dia ni apahal?' Hahaha. Serius tak memahami langsung maksud kedatangan beliau itu. Dalam erti kata lain aku memang suci dan anggap kawan-kawan saja nak datang meriahkan majlis walaupun tak kenal sangat pon.

And I'm so glad that you came that day although we barely spoke with each other :)

Saya masih ingat lagi. Waktu dia ajak keluar for the very first time. Yang itu lagilah aku rasa lengai gila. Kahkahkah. Rasa macam, apa kena mengena dia datang KL dengan saya? Sumpahlah. Tak faham. Tapi pastu main bantai je perasan and tanya dia; 'Are you asking me out?' :p

And I'm so shocked being proposed 4 days after we had that date

Eh maksud saya disini adalah dilamar untuk dijadikan seorang suri hidup. Bukan dilamar jadi girlfriend ke apa. Bukan bukan. Saya syaklah. Dia memang dah lama usha saya. Tapi takmo ngaku dia tu stalker! Hahahaha

He completes me.

No one can beat him. Trust me. Dia uruskan almost everything in my life. Daripada nak suruh matikan setem, pos barang, tukar duit raya, betulkan plate kereta, buatkan roadtax,pujuk saya nangis, angkat barang-barang saya,betulkan basikal, basuh kereta saya dan blablabla. Sampai naik lupa dah nak list-up everything. Err. Berbunyi pembulian di sini tapi dia rela. HAHA.

Paling comel. Tadi, saya minta coffee delivery. Terus laju-laju dia datang bawak White Coffee! OMG! Bakal suami siapakah yang begitu sweet ini? I love you lah Sayang. You sangat awesome! :)

And now Syud, what had you done for him?

Err entah. Kadang-kadang kalau nak listkan what had I done for him, rasa macam tak ada pon. Selain suka cari gaduh dan menyerabutkan otak. Saya tak tahu apa specialnya saya ni. Entah. Macam takda pon?

Dahlah aku ni kuat bebel macam Woody Woodpecker. Pastu kalau cari gaduh serah pada yang pakar. Tapi opposite attraction punya law memang terguna pakai dalam my relationship. Sebab kami sangat berbeda. Meskipon begitu, it doesn't mean that we can't live together :)

Maka untuk itu, kita akhiri entri jiwang ini dengan sedikit SMS jiwang;

Him : 'Boyfie tu apa?'
Me : 'Boyfie tu Boyfriend cum Buah Hati'




P/S:
Kalaulah saya tahu awak ni sweet macam sekarang, dari atas Broga lagi saya dah tackle awak habis-habisan! :p

No comments: