Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, November 23, 2011

Tiada Gambar

Selalunya post pasti terlekat sekali dengan gambar barang sekeping dua. Kalau mood rajin maka akan jadi berkeping-kepingan. Lagi-lagi kalau internet selaju bullet train. Makin laju aku rasa nak update macam-macam.

Entri kali ini tidak akan ada gambar. Cuma ada aksara-aksara yang tertulis secara rambang. Direct output dari kepala otak aku yang sedang kelaparan dan sebentar lagi akan makan cereal dan honey. Kononnya diet. Konon-kononnya la :p

Tajuk kita pada kali ini adalah 'Impian Perkahwinan Saya'

Err aku sekarang kurang mengerti. Kenapakah ketika sekolah tajuk karangan tak pernah seindah ini? Kenapa kanak-kanak tak diberikan peluang bercita-cita tinggi sedari kecil? Dalam erti kata lain. Berangan sejak dari bangku sekolah! Hahaha. Oh. Mungkin faktor usia kot. Kecik-kecik tak baik banyak berangan bukan-bukan.

Eh tapi tak salah apa?

At least nanti bila dah dewasa tak adalah macam aku ni. Tak ada hala tuju yang pasti. Sekejap nak kahwin macam ni. Sekejap nak macam tu. Tapi yang macam tu tu banyak sangat wang ringgit harus dihabiskan. Dah habis banyak-banyak nanti dicop saudara syaiton. Nauzubillahminzalik.

OK OK. Mari kita set your mind Syuhada. Jangan cepat sangat terpesona tengok orang punya wedding. Memanglah cantik warna lain. Memanglah nampak awesome bila berduit. Masalahnya, dress-dress tersebut overprice! Expensive dalam erti kata lain.

Engkau bayangkan jelah. Kalau baju untuk 2 orang paling murah RM1880. Ye gorgeous. Sumpahlah aku terliur. Masalahnya, baju tu FOR RENT. Bukannya lepas bayar hampir 2K itu maka baju gorgeous itu jadi hak milik kamu. Itu tak masuk lagi pelamin & make up. No no no. Lupakan.

Jadi. Untuk baju saya tutup mata. Saya terima apa aja yang ada. Hahaha. Tolonglah kamu-kamu. I is miskin. I don't want membazir. Tak apa. Saya percaya senyuman manis pada hari itu dah cukup bermakna buat saya :)

Hmmm. Sekarang saya ada buah fikiran supaya dress kami nampak not bad. Saya mahu it to be white & silver. Hahahaha. Aku ni gila tahu? Tetiba bertukar kepala otak :p

Tapi tapi. Ye. Pink belacan tetap my main theme. Harap-harap rakan taulan pakai warna tersebut. Putih, silver, pink belacan. Oh! Bukankah sweet? :) :) :)

Next

Saya teringin nak ada Candy Buffet. Tapi itu KIV la. Itu cost. Lagipun macam tak berapa perlu. Sedangkan nak buat pelamin mini waktu nikah pon tunang dah cakap no. Tunang cakap dekat surau takyahlah. I is sentap noks. Tapi I diam-diam jelah. Lagipun, betul gak. Apa ke gila aku nak pasang mini pelamin dekat surau? Hish!

Kalau nikah dekat rumah kan best.

Tak apalah. Aku nikah dekat rumah dalam mimpi jelah. Hahaha. Lagi Syud? Hmm. Let's see. Flower-flower girl punya dress dah beli dah. Kecuali untuk Amy. Alahai kesian minah tu. Tinggi sangat macam galah sampai tak tahu nak cari dress dekat mana.

Lantern?

Dah rent. Tapi tunggu confirmkan khemah. Khemah pun cost. Rasa nak kahwin bawah pokok je. Hahahaha. Tapi macamlah banyak sangat pokok yang engkau nak kahwin bawah pokok :p

Next?

Eh aku lapar. Tak mampu nak berfikir. Lain-lain kali fikir. Hehehe. Bye!

No comments: