Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Friday, April 27, 2012

Bambam...

...is my first name.

Mak, Syud takmo dinner boleh tak Mak?

Mak masak memang sedap. Sumpah sedap sampaikan tiap-tiap kali makan mesti menambah-nambah. Moreover bila Mak masak Dori Sweet Sour, kecur salivaku lalu menjejeh-jejeh jatuh ke lantai.

Ceh tak senonohlah engkau Syud!

Seriuslah. Sedih neh. Nak kurusssss! Waaaaa. Takmo bambam. Bambam tak comel. Baju semua dah sempit. Err aku bukan kufur nikmat. Bukan bukan. Tapi....err how to explain eh?

OK. Saya ada metabolic disorder (I suspect). Eh tak. Tukar tukar. Saya adalah makhluk bermetabolisma rendah. I diagnose. (Tetiba tukar profession jadi doctor, excuse me).Plus, from young age lagi, saya adalah obese.

So you see, fat cells dah lama dah terjana secara bebas semenjak aku kecik lagi.

Ketika saya form 3, I was quite busy dengan berkejar-kejar naik bas pergi pusat Tuisyen sebab PMR. My weight dropped. Dari 65kg kepada 54kg. Maka aku menjadi makhluk langsing. HAHAHA.

Tapi tak adalah langsing mana pun. Moderate.

Bila F4 dan F5 berat menjadi 56kg. Dengan rangka yang agak gergasi, for me that's so OK!

In my University time, saya menjadi gajah kembali due to kelas-aku-takyah-jalan. In IPTS, engkau jangan berangan ada banyak-banyak kuliah. You sit, lecturers come in. Pergi kelas pon by car. Mana tak gemuk?

I tried a lot of things, jog hari-hari, makan capati 2 bulan sampai naik jelak. Tak turun-turun pon. Ceh

Tapi...everything changed bila dah mula bekerja. Sebab hari-hari berlari ke sana ke mari. Hari-hari panjat turun tangga. Hari-hari engkau exercise mengukur satu Hospital Selayang. It was tiring but I was slim! Slim tu penting OKEK!

Kelangsungan kekurusan berterusan sehinggalah saat aku menjadi fiance orang lalu berpindah ke Johor. Urgh. Lemak kembali terjana. My fiance (dulu lah sekarang dah jadi hubs) merupakan seorang pemakan tegar. Dia asyik belanja makan je. Imran, I blame you! (OK jap lagi kucup tangan suami cakap Sayang,minta ampun) ;p

Now?

Now setelah menjadi pegawai di KK, aku kembali mengembang. Ini kerana my staffs suka makan-makan! Stok makanan tak pernah kurang. Dahlah tu. Balik rumah makan lagi. Aaaaaaaaaa! *Headbanging*

I adore my Mummy In Law. Selain baik, comel dan tak lokek memberi makan pada aku, Mummy In Law rajin! MIL akan selalu masak kecuali kalau kerja shift malam. Pastu pastu...saya pon menjadi segan lalu kalau tak tolong di dapur, tolong makan. :D

From OD to TDS. Sekarang dah makan tiga kali sehari. Padahal I know my limit. I can't have dinner. Dinner sangat menggemukkan saya T__________T

Eh dahlah. Nak pergi CME dekat HSI.

Tolong doakan saya kurus balik pleaseeeee! *tetiba*


No comments: