Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, April 22, 2012

The Miao


Ah, aku malas dah nak edit layout blog. Dah 2 tahun layout tetap maintain simple. Dapat rasa kepala seperti berpusing-pusing nak edit. Cukup sepuluh minit main-main coding HTML. Terus give up. Fineeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Lain kali ah cuba tukar layout ni.

Oh, oh. Admiration! Saya sungguh mengagumi kehidupan woman itu. It's almost perfect. Semalam or maybe few days ago (saya tak pasti) adalah birthday beliau. Sooo cute disambut birthday dengan kek ada fireworks bagai. Dengan anak-anak comel. Terus aku sawan rasa nak babies STAT! ;p

Eh tapi it's OK. Few years to come InsyaAllah I'm going to be able to have what she has right now. Cececeh. Terus berangan sambil tongkat dagu tepi tingkap. HA HA.

Tahukah anda suami saya sudah pandai panggil Sayang?

OMG! Sangat comel. Tiap-tiap kali dia panggil sungguhpon ada iras-iras kanak-kanak tabika kemas menyebut. Still...I think he's adorable. :)

Ini contoh perbuatan manis beliau;

Serius diabetes dibuatnya!

Dear Suami,
I love you to the infinity!


:)

Next, saya nak share story pasal M-I-A-O. Yup. You spell it right. Miao adalah baby kami. In fact saya dan suami jaga dia as if kami dah ada baby sendiri. Kahkahkah. She is very the manja type. Sangatlah adorable (dan buncit macam suami) HEHE

Pertama kali bertentang mata (cewah) adalah bila balik dari Beijing. Miera cakap dia, Abang & Cia jumpa dekat Tesco Extra. Sungguh comot dan jalan tak berapa nak betul. After few weeks membela beliau, FEWWHHH MEMBESAR BAGAI JUARA! :))

Sekarang dah super comel. Dah boleh jadi model iklan Whiskas. Mata Miao bulat macam guli. Now, what do I adore about Miao?

Comel
Manja
Boleh bawak tidur (dia memang kaki tidur)
Kuat makan

Few weeks ago, Hubs dan dia sama-sama tergolek atas lantai. Siap posing maut! Hahaha. Aku yang sibuk main fb terus gelak senyap-senyap. Miao boleh self-service. Kalau dia bosan tetiba nanti dia panjat-panjat tangga dan directly tanpa salam masuk bilik kami. ;p

See?

Bukti dua beranak sleep together. Aik? Sejak bila aku beranakkan kucing? Ahahaha.

Another one ;p

Mengada-ngada. Truly mengada. Kalau balik kerja dah terus nak manja-manja. Boleh tertidur atas pangkuan tanpa segan silu. Haish.

Tapi...COMEL! Haha. Aksi dia memang tatahan. Cuteee sangaaaaat!

Tadi after jogging & breakfast, saya yang kepoci terus buka story dekat dining table;

"Kak Noni, ada nampak advertisement orang jual anjing 2K tu tak?"
"Kat palang nak masuk gate guard?"
"Ha'ah ha'ah" (Laju-laju angguk)
"Hihi. Nampak. Apetah anjing dua ribu"
"Dia letak 'Very reliable, easy to handle, blablabla'"

Pastu Mother In Law yang comel menyampuk sekali;

"Kalau buat untuk Si Kenit boleh lah letak situ; Manja, Buncit, KUAT MAKAN"

=))

MIL panggil Miao Si Kenit. And very true, dia memang kuat makan! Kerja dia hari-hari, makan-tidur-main-makan-tidur again.

Tapi sebab dia comel. Aku bagi can ah buat folder foto dekat dalam FB. HAHAHAHA. Meh sini Miao. I nak royalti!

:p

No comments: