Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Friday, August 24, 2012

Entri #Bertwitter


Selamat tengah hari! Dan hari raya yang ke....(kejap aku recall) enam. Eh? Hehe. Saya masih belum wangi tapi Hubs dah wangi sambil terdampar main Plants Versus Zombie.

Tengah mem'bersih'kan Iphone 4 memandangkan nak dapat yang 4S! Wehoo! Eh jap. Sebenarnya aku takdalah excited mana pon sebab beli sendiri. HAHA. Tapi...tetap happy sebab 4S gambarnya lagi cantik. :D

Saya beli sebab adik nak pergi UMS. Handphone dia conditionnya dah sangat sadis. So he bought mine and I bought a new one. Best kan? 

Tengah-tengah buat cleaning process ni, terserempak gambar ni (rujuk bawah);



One of the sweetest wedding gift ever!

Aku sangat sayang hadiah di atas! In fact, simpan dengan kotak dia dan riben takmau tanggal-tanggal. Ini hadiah dari kawan-kawan baik from Mersing With Love. Serius mensenyumkan muka sampai nampak dimple di kanan dan kiri.

Sebab?

Waktu balik photoshoot wedding, saya dah tak boleh bersabar. Terus laju-laju buka hadiah dalam kereta (hehe). First, yang keluar adalah kad pink cair yang shomel itu. Kemudian sehelai baju damn sexy yang buat aku tersipu malu! :)) Two boxer for hubby (thank you sebab hubby memang suka boxer) and....a cute new born shirt and pant!

Kawan-kawan aku memang romantikus macam aku gak. Haha.

Bagi saya, hadiah ni memang hadiah in advance. Two in one. COMBO! Super adorable! Tapi...time-time macam ni aku semacam touching. :')

Raya-raya ni macam tak boleh tengok anak orang. Geram semacam. Rasa nak tarik-tarik je. Kami mahu baby. Hubs cakap kalau boleh nak cepat tapi itu rezeki Allah kan?

Plus, kepala otak saya tengah menimbang macam-macam hal. Satu, bila tengok orang sambung study. I want! Hubs cakap kalau ada baby lagi senang sambung dalam Malaysia. Err taknaklah. Nak merasa study oversea. Tapi nombor dua, tak mahu thesis! Thesis is toooo risky!

Nombor tiga, nak tunggu scholar. Without scholar sambung study adalah macam impossible.

Walaupon rasa nak sambung study tapi nak ada baby gak. HAHA. Aku sungguh tamak! Tak bolehlah. Sumpah cemburu tengok baby orang. Nak tengok baby sendiri. Kalau girl adakah secomel ibunya? #perasanmode. Takpon kalau lelaki adakah sebudiman ayahnya? #suamiku adalah lelaki budimanku :)

Maaf.

Kalau orang bujang memang akan cakap; "Hek eleh kau baru kahwin 5 bulan dah kecoh sokmo ni apehal?." Please pregnant first, bersalin dan mengertilah perasaan dalam hati kecilku ini. Ketamakkan yang menjadi-jadi ini adalah disebabkan saya rimas. In fact, tidak bekerja selama tiga minggu ini adalah heaven!

No stress. No report. No replying email. Semuanya NO.

Hal peti ais rosak, QMS (mesin panggil nombor) rosak, patient memekak-mekak cari pasal, staff lepak, research, MA tulis ubat/nama bukan-bukan semuanya takda. Right now, apa yang saya fikir adalah tak kisah bergaji lebih kecil asalkan gembira, hati lapang dan tidak menyumpah seranah secara diam-diam.

Ini tak. Muka aku senyum tapi hati macam kena toreh. Tiap-tiap kali balik kerja mesti nak mengadu dekat Hubs. Tak baik kot. Rasa macam tak ikhlas berkerja. Hoho. Kalaulah saya ni jenis tak kisah tunjuk langit, I don't mind at all. Tapi disebabkan nanti kalau ada audit aku nak kena buat muka tupai #sengih chipmunk, I don't like it at all!

Kerja ni sebenarnya teamwork bukan?

Tapi bila kita tak boleh manage orang, rasa down semacam. Lantaklah boss cakap cepat give-up ke apa. Boss tak apa. Dia duduk office. Urgh.

Lagi penat, kita ada partner tapi semua kerja-kerja management kita buat sorang-sorang. T___________T

Bersyukurlah kalau anda SAHM (kalau belum wife). Lagi bersyukur kalau suami boleh bagi segala-galanya. Suri rumah tapi boleh melaram sakan. Beli whatever you like even tidak bergaji. Jaga anak-anak si buah hati. Bersalin tempat private (samada husband kaya takpon panel company). Makan dekat Delicious. Make-up Sephora. Baju Poplook. Beg Coach. Kasut Nine West. HEHE #aku jealous OKEK!

Tapi part paling jealous pastilah sebab korang boleh jaga si buah hati!

So the reason I want to sambung belajar is because I want to lari away from my kerja. Haha. I want a better life. Saya nampak banyak benefit bila orang kerja dengan U compare kerja sekarang. Moreover for medical part. Ada panel. Aku kerja gomen tak ada privillage pun. Tapi half-gov ada? Ceh. Sungguh tidak aci!

Nampak tidak sebenarnya aku tengah haywire?

Uhuk.
Rasa nak pergi dapatkan terapi. Wuuuu. Sungguh stress. Some say saya miscarriage sebab stress. Hurm...I don't know.



P/S:
Kalau korang sayang saya, please doakan saya dapat sambung study & dapat baby gak! Hehe #tamakmode

4 comments:

Sweet_Purple said...

Hehe..kelako baca entry ni .. takpela syud..sabo banyak2 ... mudah2an Allah beri kesemua yg awak nak okeh.. chill.. be hepi k ...

Setiap ujian yg diberi Allah,mampu ditanggung oleh kita..bila sabar mendapat ujian..Allah bagi double triple kegembiraan ...

s.c.h.u.l.t said...

sweet_purple: HAHA. tolong jangan percaya 100%. kadang2 tulis diluar kesedaran mental ;p

er..tapi sebenarnya 50% benar. hee :D

p/s:
sedang bertahan. kalau tak tahan dah lama runaway. hehe

dueng said...

syud, sebetulnya memang few years of your first time working memang akan rasa camni. trust me, i was there. memang serba tak kena and the amount of stress is ridiculous. tapi, what you need to do is to cope with it. alhamdulillah, you got an understanding hubby tapi takleh la hari2 nak merungut kan? try to make yourself hepi time keje. occupy yourself doing things that make you happy at work or try to find glimpse of happiness at work. like berborak dgn patient ke, etc etc etc.

if you want to sambung study, it's ok tapi do it because you want to do it, not because nak lari dari kerja yang tak best. i believe you know yourself best.

hey, hang in there ok. all the bitter experience will worth it someday. trust me on this. :)

s.c.h.u.l.t said...

dueng...

i tried to. but nothing works. nak sambung study sebab memang teringin. stress tu is just an excuse. hee :D

tak pandai manage oranglah. tu yang jadi gini. hu hu