Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Thursday, August 16, 2012

Nalurikah?


Petang. Bosan. Suami tak sampai lagi ke dakapan sebab highway semua jem. Sampaikan aku cakap "Awak buka jela dalam jem eh?" HAHA.

Padahal....aku sadish weih.

Sebab?

1) Tak pandai pakai kain batik
Sepanjang 4 hari berpantang hari-hari kain jatuh. Bencilah. Rasa nak jahit dengan getah dekat pinggang. Boleh?

2) Dah 3 hari makan bubur dengan ikan bilis kering
Muak. Muak sangat-sangat. Paling muak sebab aku sendiri yang masak. Jadi rasa air tangan sendiri walaupon sedap tapi menghampakan hati. Err kononnya berangan nak dilayan macam puteri tapi takda siapa nak layan. Sobsobsob

3) Terbaca blog orang pasal anak
Saya tak nangis. Tapi itulah. Hiba sikit-sikit. Rasa nak baby. Nak baby. Nak baby. Eh aku ni kira post-traumatic stress disorder (PTSD) kah? Tapi tak nangis. Normal lagi ni.

4) Nak suami
Semalam rasa nak update entri pasal suami. Tapi rasa OVER! Hahahaha. Macam aku sorang je dalam dunia ni ada suami. So cancel. Entri suami masuk dalam draft. Entah. Rindu. Mungkin sebab rasa sadis berpantang macam gini. Muak dah ngadap facebook, baca blog pastu tidur. Otak pun dah mereng separuh.

5) Nyampah nak kerja. Tapi stress nak apply scholar
Tak ada pengalaman nak apply scholar. Pastu scholar yang ada semuanya kena tunggu next year. Yang ada sekarang ni semuanya by research. Siap suruh cari supervisor siap-siap. Dalam hati rasa macam '...berbatu-batu jauhnya supervisor-supervisor tu. camne nak contact? dah email tak jawab..' Rasa down. Ah benci betul.

Tak tahu kenapa tak ada mood nak raya. Baju pon dah tak berapa nak kisah sebab Ibu dah belikan dua pasang. Since harini InsyaAllah Encik Suami bakal ke dalam dakapan, esok boleh berfoya-foya. Eh? HEHE. Nak pergi beli baju raya Hubs je. Sambil beli baju raya, nak ajak dia iftar dekat IKEA.

Walaupon aku tak puasa, tapi dah muak makan bubur. Semalam pon tak makan langsung. Minum milo waktu pagi, tidur, petang makan nasi goreng letak sup sikit. Bosaaaaan.

Entah. Tak ada feeling. Ngadap laptop dengan bengkung ketat, kain batik dan stokin induce stress gamaknya eh?

Ahad raya kan?

Tapi tak ada perasaan nak raya. Haih. Sedihlah rasa. Rasa macam nak pergi bercuti. Orang sibuk nak raya aku sibuk nak lari tah mana-mana. Jap lagi dah jumpa suami nak ajak dia pergi jalan. Haha.

Pantang ke tidak aku tak kira!

Tengah stress ni OK!



P/S:
Pagi tadi ada seorang lelaki mesej aku dekat facebook. Pastu dia cakap bye bye syud. Err. Yang pasti dia bukan suami saya. Haha. Wahai encik, semoga bertemu jodoh yang lebih baik daripada saya yang tak berapa baik ni :)

No comments: