Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, March 20, 2011

A-Good-Hubs

Ehmm. Entri ini sempena berusia 24 tahun.

Oh. Peningkatan angka usia adalah sesuatu yang I guess, bukanlah optional tetapi compulsory. Sudahlah compulsory, bila engkau dah kerja dan seluruh kerabat sudah langsai. Akan ada mulut-mulut bising di sini dan sana.

Err. Sudahnya engkau ambil jalan sengih. Bawa kaki dan lari jauh-jauh. HAHA.

Macam saya. Tapi yang peliknya, kalau orang bising-bising pon. Bukannya ada pilihan. Yang saya ada cuma, ketidakpastian. Selain tidak pasti, ada juga yang macam muncul tapi langsung tak menambat hati sebab kisah lalu. Ewah konon hot lah engkau ni Syud. :P

Yang menambat?

Yang paling menambat adalah yang sudah putus harap. Kahkahkah. Maknanya, sekarang ni saya dalam stage pasrah. Tapi pasrah di sini tidak bermaksud akan menerima apa-apa pinangan tanpa rasionalisasi. Er. Tetiba turn mode Sasterawati :))

OK. Berbalik kepada cerita pasrah bersyarat. Pasrah bersyarat di sini adalah, saya takkan menerima apa-apa tanpa berasa apa-apa. Mungkinlah orang kiri kanan bising-bising. Tapi; hidup dengan si dia adalah hidup sehingga ke akhir nyawa.

Hidup yang nak tatap muka dia bila buka mata. Nak berkongsi story setiap hari. Nak bergurau senda dan meratap air mata jurai-jurai sambil sedut hingus. Eh bukan aku tu! HAHAHAHA.

A good husband for me adalah; seorang lelaki yang mengenali saya sepenuhnya. Ready to listen to all my ramblings. Sebab? Saya sangat sangat sangat banyak cakap. Saya boleh bercakap sampai kering saliva.

Selain itu, a good husband adalah dia, yang penyabar. Sebab saya seorang yang sangat mudah buat orang hilang sabar. HAHA. Saya degil. Keras kepala. Cepat melenting. Cepat putus fius. Macam sangat kurang nilai murni dan peribadi lembut kan? :P

A good husband, adalah seorang yang sayangkan saya. Sayangkan saya sampaikan dia tak sanggup tengok saya sedih. He is willing to do anything for the sake of my happiness. Paling comel, dia tahu macam mana nak buat saya tak marah. :)

Saya suka lelaki yang bersifat daddy. Yang bila saya tengok je, sejuk mata memandang. Selain bersifat daddy, tulang beliau juga ringan. Tak segan silu nak tolong saya

No comments: