Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Friday, December 30, 2011

Happy Meal!

Niat utama datang bekerja pada pukul 7 pagi adalah menyiapkan segala Reten PF, KPI, CPD dan blablabla. Sila jangan tanya hapekebenda semua tu.

Lalu terperasan ada inbox message pada fb. Oh ye, belum masuk waktu bekerja maka saya on fb. Sambil menyelam minum air. Bukankah bosan buat kerja takda hiburan? (Padahal fb bosan juga pagi-pagi)

Lalu pagi itu, aku telah mengalirkan air mata sebanyak satu gelen. Mungkin lebih lagi. Maaf takda penyukat. Hakikatnya, aku memang ratu air mata. I was touched.

Tapi ego masih setinggi gunung. Lagipun, heh mana ada strawberry yang diperkatakan itu? I slept at 11pm last night kot.

Petang ini, after pulang dari bertempur di Jalan Tebrau yang tidak kucintai dengan kereta dan motor bergasak-gasak pulang dari Singapore. Saya jengukkan kepala dalam fridge.

Eh, wait a sec.... Itu apakah? (Nampak beg kertas coklat)

Dan tertulis nama saya dengan ink biru yang agak sudah comot tulisannya. Lalu laju-laju selongkar beg kertas dan jumpa....

HERSHEY'S!

Sesuai untuk menyejukkan hati yang sedia panas. Tapi apsal aku tak sejuk-sejuk lagi neh? Haih haih. Nak kena rendam dalam ais apa Syuhada?

Lalu segala isi beg kertas aku punggah keluar.
Ada Hershey, Korea's Strawberry dan kertas kuning.

Di atas kertas kuning tertera 'Imran's Happy Meal'. Hmmmm kalau macam tu bukankah patutnya Happy Meal ni untuk Imran? Bukan Syuhada punya kan?

Now, anda fikir ini romantik?

Fikirkan sekali lagi. This is the second time saya menerima sesuatu seperti INI dan kali kedua ini pun tak jauh bezanya dengan yang pertama. You have to merajuk. Tarik muncung platypus sepanjang dua depa siap boleh sangkut hanger apa semua.

Errr. Sekarang ni engkau rasa terpujuk ke apa Syuhada?

Entah. Hati rasa macam ABC. Air Batu Campur. Semua benda bercampur-campur. Life tak thrill. Life adalah sesuatu yang expected. Engkau kena merajuk baru dapat. Engkau kena minta baru dapat. Engkau kena buat perangai rasa nak lesing baru dapat.

Bunyi macam tak reti nak bersyukur kan?

Entahlah. Aku rasa kasihan dengan diri sendiri. Tapi aku lebih kasihan pada dia sebab mengasihi aku yang perangai entahapehape ni T_______________T



P/S:
Anda semua silalah jangan contohi perangai saya ni. Buruk yang amat!

2 comments:

Cahaya Kekasih said...

hehehe,....ni lanjutan kisah cemburu pasangan org lain romantik ke...

tapi mmg la kite ni x reti bsyukur kan...time majuk kdg2 tu org pujuk pun kite x ok2 jugak...ada je benda lain timbul...kena mintak baru bg la...tak ikhlas la apa la...hehe

sama2 la kite buang perangai camtu..ck pun same je..sampai rizzy kata mmg xleh nak dipujuk.

s.c.h.u.l.t said...

ck: girls are complicated. men have just to bare with us. hehe :D