Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, August 15, 2011

#1 - First Step

Sungguhpon kadang kala saya sangat segan silu mahu menjaja cerita. Namun yang penting idea. Usaha akan datang setelah idea dikumpul berkati-kati. Er camne nak tahu dah berkati? Sila timbang. HAHA

Kalau engkau tanya berapa peratuskah progression persediaan. Maka aku jawab; Nilch, Zero, Nada! Kalau mahu tahu dalam pecah atau peratusan. Maka jawapannya; 0%. Hak hak hak.

Akan tetapi, insyaAllah Khamis ini mahu membridal. Doakanlah moga pencarian-ku berakhir di situ. Dah tak larat nak survey dah. Fius dengan wayar dalam medula oblongata semua dah haywire. T_____________T

Mengikut kata Mr. Fiance;
(See? Aku ini sungguh mendengar kata tahu?) :P

"It's ok tak start anything yet. Dah ada idea kira dah OK lah tu"

Hoho. Jadi entri kali ni lebih berkisar pada idea dan angan-angan Mat Jenin semata-mata. Sila saksikan. Kalau takmo saksi tak apa. Boleh tarik bantal, tidur. Ahaks


#1 - Signage

For me signage di atas sungguh cute yet simple. Hehe. InsyaAllah bakal buat sebegini tapi tak macam ini. Mungkin aku akan mengasah bakat terendam dengan menconteng wajah sendiri ke arang. Err terbalik. Maksudnya akan cuba melukis kartun. Kalau saya pemalas maka internet kan banyak gambar comel-comel. Muahaha. Gambar ni rasanya dari Sarah. Hee

#2 - Center Piece

Idea menggunakan doilies memang sedang bermaharajalela dewasa kini! Pandang blog sana doilies. Pandang blog sini, doilies. In fact ada juga yang berangan-angan mahu doilies warna-warni. Haha. Sorry. My effort stop hanya pada doilies putih. Yang putih pon dah cukup awesome rasanya. Yang penting, bunga yang memagari doilies. Haha. Oh ya, centerpiece di atas ehsan Missmona :)

#3 - Wishing Tree

Atau dalam Bahasa Melayu kita panggil Pokok Hajat. Haha. Actually idea Sarah ni menarik bukan sebab apa. Sebab dah habis majlis boleh main tampal-tampal wish. Comel sungguhlah. Selain tu, saya rasa macam meriah sebab takyahlah guestbook whatsoever. Malas. Errr OK Syuhada. Kantoi di sini yang engkau sememangnya pemalas. Hihi

#4 - Wonderful Lanterns!

Yang ini aku rasa adalah sesuatu yang WAJIB. Lihatlah foto di atas, tidakkah engkau merasakan kemeriahan bila lantern itu bernyala-nyala? Haha. For me, lanterns are awesome. Kalau malam lagilah awesome tapi sudah jangan mengada-ngada, majlis siang cukup Syuhada. My adik sudah cakap he can do the wiring. Kalau dia perlukan lebih tangan, nak suruh Acu menggembleng tenaga bersama. Haha

Sekian saja.

Lima idea buat masa kini. Buat masa hadapan, insyaAllah akan ada entri berkisar mengenai warna tema. Itupon kalau Khamis ni bertemu penyelesaian kepada sumbangan terbesar majlis. Err ayat aku lintang pukang. Hyperglycemic please.

Kalau Khamis ni aktiviti membridal membuahkan hasil yang manis. Akan saya kongsikan warna tema. Sekiranya tak berapa nak manis, akan hold sampailah aku jumpa the right one.

Fuuuuuuuhhhhhh!

Susah ghopenya nak kahwin ni. T_____T

Fuuuuuuuuuhhhhhhhh!Fuuhhhhhhhhhh! *tiup-tiup rambut sendiri*

No comments: