Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, August 10, 2011

Pokok (nya) Syukur

Ramadhan 10, 1432H

Alhamdulillah.
Pagi ni menemui hari kesepuluh dengan senyuman :D

Semalam yang sejarah sudah saya tinggalkan.
In fact, mulai pagi ini mahu tanam banyak-banyak pokok kesyukuran (dalam hati)
Luar hati pon turut aku nak tanam (kalau boleh)

Err bunga-bunga engkau Syud?
Ada-ada! Mana ada buang. Always and forever disiram dengan penuh kasih dan sayang. HAHA

Selain pokok kesyukuran, saya mahu tanam pokok istiqamah.

:)

Pokok-pokok lain insyaAllah bakal in stock soon. Hehehehe

Ya Allah,
Aku bersyukur for everything that you granted to me,
For You're indeed the Most Merciful,
The Most Gracious.

Tahukah anda, anda cuma perlu bersabar dan berdoa banyak-banyak? Sebab sesungguhnya Allah itu sangat-sangat pemurah dengan nikmatNya selagi kamu bersyukur dan tidak bongkak. Remember, dalam kebanyakkan ayat-ayatNya, Allah selalu tekankan satu ayat ni; 'Mengapa kamu (mereka) tidak bersyukur?'

Tapi Allah juga kata. Tidak akan lengkap iman seseorang selagi dia tidak diuji.

Jadi, kesimpulannya: Belum tentu orang yang perfect lifenya itu Allah sayang dan belum tentu orang yang daif hidupnya Allah benci. Kalau kita nak disayangi, maka kita harus menyayangi dulu sebelumnya. InsyaAllah.

Err. Part macam mana nak sayang Allah tak perlulah aku nak elaborate kan?

Sekian, Tazkirah pagi ini. Salam!

No comments: