Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, August 23, 2011

Pertembungan Kutub :)

'Allah doesn't give what you ask, instead He gave you what you need, the most'
22-08-2011, Monday at 8:57pm

Saya kira. Begitulah takdir saya. Takdir yang telah membawa hati saya jauh ke kutub Selatan. Satu ketika dahulu, bagi saya, lelaki terbaik untuk saya adalah yang pandai buat saya gelak sampai jatuh kerusi. Err OK buruknya permintaan. Haha.

Satu ketika dahulu, bagi saya, lelaki terbaik untuk saya adalah yang pandai membuat ayat Shakespear. Ayat yang bila sekali aku baca or di ayat je terus hati mencair bagaikan Cadbury dipanahi mentari. Cececeeee ayat kauuu syuuddddd. Tak boleh blah! Kira adik beradik Ayat-Ayat Cinta lah. Err motif?

Tapi, bila saya semakin matang (kononnya). Saya sedar, lelaki sebegitu kadangkala hahampeh macam hampas kelapa. Ahaks.

Apa engkau fikir Sonnet #18 itu; SHALL I compare thee to a summer's day? Thou art more lovely and more temperate bisa mencairkan hati? Tidak tidak. Yang bisa mencairkan hati adalah bila dia benar-benar tekad memperisterikan engkau. When he is always there to protect you. When he won't let you down nor leave you behind.

:)

Bagi dia, bila saya sudah sangat dekat dengan dia, adalah menjadi tanggungjawab dia untuk jaga saya (within the range of orang belum berkahwinlah). And Alhamdulillah dear, you're doing great!

The more saya mengenali dia, saya rasa terharu haru. Even muka tak tunjuk tapi dalam hati sentiasa memanjat syukur. In fact saya telah membuat banyak statement menyesali perangai kanak-kanak saya pada dia dulu-dulu. Hehehe. Insaf mode lah pulak engkau ni. Kahkahkah.

#Apa engkau tak terharu ke bila bakal suami risau nak bagi engkau sewa rumah sorang-sorang?

#Apa engkau tak terharu ke bila dia sanggup pack & unpacked kan barang-barang?

#Apa engkau tak terharu ke bila dia buat macam-macam just to make sure you're happy?

OK.

Sila highlightkan ayat ketiga itu. Itu motif terbesar saya buat entri sebegini. Bila saya sedih, as if dia boleh baca fikiran saya. Kalau anda tak terharu, terserah. Kalau anda rasa hanya private jet ke Pulau Mauritius bisa mengharukan anda, silalah teruskan mimpi-mimpi anda di dalam cerita Korea. Hahahaha

Kami sama-sama dewasa dengan perangai masing-masing. Hehe. But so far, dia tak pernah buat perangai pon. Complaint waima sepotong ayat pasal aku pon tak pernah. Haih haih. Apsal baik sangat neh? *nangis terharu*

Darling Fiance;

You're indeed one of the best thing in my life and I dearly love you.....

...with all of my heart....


P/S:
He'll be my Carl & I'll be his Ellie! :)

Nota terpotong:
Sebenarnya waktu kami bincang pasal rumah, aku ada rasa macam sedikit nervous, benarkah sedang mencari rumah untuk hidup bersama? Hahaha. *denial syndrome* Lempang muka laju-lajuuuuu! *dush dush*

2 comments:

nurnuha said...

this post is sooo sweet..sangat mengharukan ..:)

s.c.h.u.l.t said...

nuha: thanks. :D

bila orang buat something yang sweet maka secara automatik entri menjadi over manis. hehehehe