Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, October 24, 2011

Impian Percutian Saya

Saya berangan untuk bercuti lama-lama. Iaitu cuti bukan setakat 5 hari atau seminggu. Lama di sini adalah lebih daripada 7 hari. Kalau kurang tak mahu consider lama. Itu tetap pendek dan tak best.

Namun begitu *lagu sedih berkumandang* saya sedari kecil lagi sedar, hidup tidak selalunya indah, langit tak selalu cerah. It's not easy hidup makan gaji. It's not easy berkerja dengan Kerajaan Langit. Lebih-lebih lagi di bahagian kesihatan. But well, I had choose this, ain't I?

Now, where am I?

Oh ya. Impian percutian saya adalah, tempat berbunga-bunga. Selain berbunga di tanah, bunga juga insyaAllah akan turut sama kembang di hati. HAHA. Selain berasa romantik. Bunga juga berwarna-warni. Subhanallah. Tak pernah tengok lagi tapi memang teringin sangatlah.

Selain bunga-bungaan, saya juga teringin nak bermain snow. Teringin nak buat snowman. Takpon main baling-baling snow macam dalam cerita Winter Sonata. Baling-baling. Dapat snow. Baling-baling. Aik? Dapat rantai? Awww romantiknya! :)) Eh sengallah engkau Syud.

Next, I would love to play with Dolphin dan Whale.

Naik kapal pastu pakai shade besar-besar sambil berlagak seperti Diva. KAHKAHKAH. Sambil tu berpoyo-poyoan pakai wintercoat yang ada bulu-bulu dekat hood tu. Ahaks. Dulu-dulu sumpah teringin nak buat. Pakai dalam kelas. Confirm kena gelak 10 harkat sebab comel sangat perbuatan.

Selain bunga, snow, hidupan air. Engkau nak apa lagi Syud?

Oh. I love Island! Meskipon nanti akan hangus terbakar like BBQ Chicken. Akan tetapi, saya suka snorkelling!!!! Amat-amat suka meskipon natijahnya nanti aku akan kelihatan sangat Keling. Hahaha. Tapi tak kira! Dapat berenang-renang sungguh cool. Heh Melanin, I don't really care about you. Bukankah aku ini spesis hitam-hitam si tampuk manggis, sungguhpon hitam tetapi manis? :))

Setakat ini, saya memang sudah amat jatuh hati pada Pulau Perhentian. In fact, memang sudah memasang niat akan kembali lagi ke Perhentian. I will, insyaAllah.

Tapi naik kapal dan fishing is so not me.

Daripada naik kapal pastu fishing-fishing baiklah aku naik kapal pastu menari romantik. Teng teng teng, eh berangan pulak dah padahal menari zapin pon tak reti. HAHAHAA. I dream of wearing a nice gorgeous dress. Tapi dress labuh pastu orang usha haruslah aku tak mahu kan? Lainlah dapat lari ke tengah laut where there's only me and my mr.charming. Ececeh. Menggediklah Syud.

Heee. Seramlah engkau ni noks. Banyak sangat tengok chick flick. AGAGAA. Inilah padahnya. Sila jangan contohi.

Lagi?

Percutian yang perfect di kepulauan haruslah percutian di Villa tepi pulau. Ahaks. Vividly, saya masih ingat satu Villa yang saya duduk time belum akil baligh. Haha. Villa tu berpintu kayu, berlangsir putih dan di lereng bukit yang menghadap laut. Pagi-pagi bila buka mata, from your bed, dengan kedua-dua pintu terbuka luas memang best gilaaaaaa! Pastu laju-laju terus ke balkoni. Santai sambil sila panggung. Haha

Pastu dilengkapi dengan English Breakfast with Scramble Eggs. Fuhhhh. Pastu engkau minum pulak Fresh Orange sambil menggedik dengan orang tersayang. Memang Syurga. Erk! Engkau ni cerita pasal percutian ke honeymoon neh Syud? Eh eh. Kita tengah lari topik eh? Hehehe. Mintak sorry.

Lagi Syud?

Kejap. Aku tak habis berangan lagi. Err tapi tengah kehabisan idea nak menulis. Hakhak. OK lah. Sebenarnya nak bagitahu it's not easy pon to have a long vacation. Kecuali aku ni Ketua Kerajaan Langit. AGAGAGA.

So what Syud?

So I think aaaa (cakap gaya Phua Chu Kang), I think aaaa I'm going to cuti-cuti when I got baby lor. Don't play-play ha. At that moment I gantung wallpaper kepulauan dekat dinding kiri. Wallpaper flower-flower dekat dinding kanan. At the back aaa, I put some snow with snowman picture maaa. Then in front?
.
.

.

.

.

In front I put my baby maa! Hahahahaa.


With rambut tocang or rambut pony tail. Then a rocker. Then I can have 3 months punya vacation with baby crying. Kahkahkah. Kalau rasa nak pakai shade besar boleh gaklah buang tebiat sorang-sorang dekat rumah.

OK. Sekian cerita merapu. Ni sindrom banyak sangat makan budu gamaknya. Mabuk mabuk.



2 comments:

Unknown said...

Oke dah dua orang sebut perhentian. Wajib i pegi ASAP (alasan).

Sumpah comel impian percutian awak ni :))

s.c.h.u.l.t said...

Hahahaa. Pegila Ucu. Nanti saya disini cemburu sebab nak pergi sama. Hoho

Aaa. Part akhir tu memang sumpah comel. Tapi takpa. Saya tak berapa kisah. Cuti-cuti ni semua rezeki Tuhan :)