Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, October 30, 2011

Musim Elmo

Bawah ni adalah Elmo. Siapa tak tahu memanglah.

Elmo makhluk comel. Lagi-lagi bila engkau print atas shirt pastu pakai. Konon-konon engkau pon akan turut sama rasa comel la. Haha. Padahal, kalau comot tu comot lah. Takkan comot jadi comel?

Saya sedang dilanda musim elmosi. Bertitik tolak daripada stress daripada tempat kerja. I thought I'll be OK after tidur tak sedarkan diri. I thought I'll be OK after tidur bersungguh-sungguh takmo bangun-bangun. I thought I'll be OK after makan roti jala secara bersungguh-sungguh.

Rupanya...TIDAK.

Saya terasa secara tiba-tiba. OK, I'm sewel. I admit.

Dalam kereta tiba-tiba tertumpahkan air mata. Beli kangkung pon nak nangis. Ya Allah, engkau ni sewel tahu tak Syuhada?

Hee. Tahu tahu. Dah lama dah tahu aku ni sewel. Dah lama dah tahu aku ni elmosi. Dah lama juga pandai control. Tapi bila stress terus tak reti nak control. I'm out of order. Ceh.

Paling menyedihkan hati adalah I'm an attention seeker. Lagi aku tak dapat attention lagi bertambah bengang lalu tak hilang-hilang geram. Bila saya stress, all that I want adalah wind-off. Berjalan. Tapi saya tak reti cakap. Hailah perempuan. Mulut cakap lain. Hati cakap lain.

Complicated huh?

Mujurlah bila buat status Marea terus ajak pergi UTM. Tapi sebab makan lewat maka perut telah sakit yang terlalu. Gastrik secara tiba-tiba then terus terbaring. Lepas ni nak kena bawak Gelusil dalam handbag ah. Ada gastrik rupanya aku ni. Haha

Dahlah balik-balik ni kedai basikal tutup. Demmit! Rasa nak headbanging je. Lagi aku rasa nak membeli basikal lagi dihalang-halang. Cis. Nak beli sport shoe, tak tahu nak lari dekat mana. Nak main layang-layang, saya tak reti cari jalan pergi Pasir Gudang punya area tu. T______T

Eh patutlah engkau makin gemuk Syud.

Eh diam boleh tak kalau tak nak kena tampar laju-laju? Wo. Garang. Yes, aku garang. Siapa nak kahwin dengan aku memang sungguh tercabar hati. Garang. Elmosi. Degil. Comel? Tak tak. Time aku emo takda siapa rasa aku ni comel. Silap haribulan kena cop mengada-ngada.

Ala, mengada pon takda siapa nak layan.

Sedihlah. Kenapalah saya ini makhluk pelik. Kenapalah saya ni tak boleh jadi normal? Benda kecik pon nak sensitif-sensitif. Tinggi sangatlah sensitiviti sampai kadang-kadang nak cop sewel pon boleh juga.

All that I want is simple; some wind-off, jalan-jalan. Bukan MAKAN-MAKAN. All that I want is; to be soothe up, bukan OK TAKYAH JUMPA. All that I want is; to be loved and care.

Errr. Aku memang kanak-kanak kurang kasih sayang. Kasihan bukan?


No comments: