Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, August 9, 2011

My Proposal


*Siapa tak boleh baca boleh klik untuk tumbesaran*

Sesetengah orang takkan faham apakah yang telah saya repekkan pada status saya kelmarin. Hihihiii. First, status itu status 'lift up basket' (baca: angkat bakul). Kah kah kah.

Comel?

Kejap. Tang mana yang comel tu aku tak berapa nak pasti. Tapi seperti mana yang kawan-kawan saya perkatakan; saya ni ehem comel jugaklah (kadang-kadang). HAHA. Most of the time? Aku adalah garang dan berhati cengeng.

Pandai nyanyi?

Orang lain saya tak tahu. Tapi tunang saya kata suara saya merdu. *blushing* Yelah, kalau tak tunang sendiri nak puji siapa lagi? Kan kan kan?

Second, status itu telah dibalas dengan sesuatu yang for me sangat manis. Errr. Actually tiap-tiap kali kalau dibalas dengan sesuatu yang manis memang boleh kena diabetes aku nih. Ahaks.

Sesegarnya (Vividly), 14-04-2011 is still in my mind.

Itu tarikh yang pada suatu ketika, seorang pakcik (baca: patient) telah mempropose saya untuk beliau. Aik? Haha. Yang itu pastilah aku tolak bukan? Apa ke gila nak kahwin dengan orang lagi tua dari parents daku. Nehi kabhi nehi!

Tapi pakcik tak berputus harap. Dia suggest pulak anak dia yang of courselah saya langsung tak kenal! HAHAHAHAA. Patient cardio memang comel. Haih. Rindu rindu. What happened next adalah klimaks cerita kita ini. Agagagagugugaga.

I sms-ed my fiance;

'Ada pakcik (patient) nak pinang Syud :)) '

Sambil sms sambil berjalan lenggang kangkung balik farmasi. Lab coat melayang-layang ke kiri kanan. Poket penuh dengan prescription. Sumpah poket aku poket Doraemon kah? Eh eh melalut dah.


Teeet! Teeet!
*Maaf handphone I tak canggih takda lagu merdu-merdu. HAHA*

Sms berbalas satu sama. Hoholiao!

Picit-picit handphone Ximax yang nak jahanam tu. Lepas baca aku terus macam, errr...ini mimpikah apa?

My fiance replied this;

'Ala, janganlah terima pinangan pakcik tu. Im nak minang Syud dulu. *Im serius :) '

And that, everybody...
.....is the starter to this beautiful story of mine.


Saya tak tahu apa yang meyakinkan dia untuk tulis macam tu. 14th April adalah empat hari after our first date. He bearly know me but he did something that was very very risky! Haha. Episod seterusnya adalah mencabar sebab aku telah banyak kali menguji kesabaran dia after that.

And I will keep on being someone yang akan mencabar hati dia seumur hidup. Hehe. Sweet but sour. Masam-masam manis. Kahkahkah

Proposal?

Er. Saya anggap sms itu proposal paling simple yet sweet. Proposal depan-depan adalah manis-manis sikit tapi sikit jelah. Haha. Takpa takpa, mari kita guna ayat default Mohd Imran Mohd Noor;

'It's the thought that counts' :p

OK. Dah dah. Nak pergi kerja. Bye bye!




P/S:
Kadang-kala engkau berangan akan dipropose secara romantik. Tapi life is not fairytales. Eventhough tunang saya itu memang langsung tak reti (dan aku tak tahulah bila tahun akan reti) Haha. Tapi... I love him, dengan amat banyak! :)

5 comments:

nurnuha said...

syud.sweet story.i hope to have my own sweet story of mine too! :D

NSMY said...

hmm.. im sy pon menyampaikan hasrat utk meminang setelah sy kata makcik sy nk kenalkan dgn seseorang, mak sy kata ada orng nk masuk minang.. adik sy pon sama. hubby dia skang masuk meminang setelah dia kata ada org lain nk masuk meminang.. wahh.. maknanya kesimpulan tak rasminya, nak tau lelaki tu serius atau tak ngn kita smpi ke thp nk kawen, try ckp ada org lain nk masuk meminang lebih awal dr dia.. hehehe.. setuju x syud?

s.c.h.u.l.t said...

nuha: yep. the sms was indeed very very sweet. akan dibawa ke dalam hati (forever) ececeh.

amin. insyaAllah you'll get yours someday! ;)

ida: imran saya hampir-hampir nak pengsan bila dapat sms ada orang nak minang saya. HAHAHAA. sungguh lucu! :))

yep. nak tahu diorang serius ke tak, macam tulah. heee :D

Cahaya Kekasih said...

err..saya xde "Imran"...saya ada Redzuan je...Redzuan saya propose menggunakan nama mak dia kat video kol....selepas mak dia tanya dia xde sape2 ke...secara tibe2 suruh kawen..uhuk2...tapi saya gepren org lain..haaa..acane tu? :P


mmg semua perempuan impikan dilamar scara romantik...dgn cincin, bunga bagai kan...tapi realitinya....dilamar itu sudah cukup lori gula terbalik , kan? x kire la camne pun...

s.c.h.u.l.t said...

ck: haha. yup. dilamar pon dah cukup indah :)