Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, August 16, 2011

Oh Darling!



" Darling,
You're such a hero.
You had touched my heart in a way that others never did before! "

Mari saya rangka kembali perjalanan memenatkan hari ini;

Banting > Ayer Keroh > JB > Ayer Keroh > Rumah
(KM yang berjaya terkumpul: 578km)

Sebenarnya lebih kilometer (er rr macam iklan Shell lah pulak) tapi it's OK. Yang itu malaslah mahu cerita. Sebab yang dapat cuma PENAT. Nasib baiklah dia ada. Nasib baiklah. Kalau aku sorang-sorang sumpah mahu terjun Pantai Lido sebab terlalu frustrated T_________T

Saya cuma drive around 200km saja. Bakinya? He did!

Bukankah ini sangat sweet?

Actually over terharu sampai mata nak jadi guli shining-shining. Tapi sebab mendapat perkhabaran tak berapa menggembirakan, aku jadi mundane. Mulut terus muncung kalah platipus. Pastu membebellah macam burung kakak tua hinggap di jendela.

By Iftar, kami dah sampai Ayer Keroh balik. Sama-sama terpacak cari any empty seats dekat Kenny Rogers. Pastu sebab lambat maka aku bebel-bebel tengok anak orang makan.

Haih. Sama je engkau ni Syuhada. Puasa ke tak puasa ke capacity membebel tak pernah surut. Hahahahaha. Aku sepatutnya jadi DJ Radio. At least boleh merepek secara random.

Ini tak. Hari-hari ulang ayat;

'Ni ubat darah tinggi, ambil satu biji dengan perut kosong blablabla'

Disebalik hari yang stress. Tapi syukur, he was there. Kalau dia tak ada, memanglah. Memanglah boleh mengundang radang di jiwa. Hehe.

I told him, everything in my life is unplanned. Saya beritahu beliau, saya tak pernah menyangka saya akan jadi tunang orang tahun ini. Malah, Johor tak pernah ada dalam kamus masa depan.

Tup tup! Dia datang.
Tup tup! He becomes my fiance.
Tup tup! Saya terus plan berpindah ke Johor.
Tup tup! Errr banyaknya tup tup engkau Syuhadaaaa! :))

Did I regret? Nope!

Di sebalik segala keserabutan. Di sebalik segala kesusah-payahan, saya anggap ini ujian. Plus, tunang saya bukanlah lelaki kejam. Dia lelaki yang sangat baik sebab sanggup terus offer diri sungguhpon diberitahu dalam masa yang singkat.

At least, dia tunjuk yang he can be a responsible one. Bukan jenis yang biarkan aku terkontang kanting mencari hala tuju. Dahlah aku ni jenis suka sesat melarat entah ke mana hala. Haha. Actually tak suka sesat. Tapi memang jenis yang KUAT SESAT.

Tapi bab tergaduh sikit tu pastilah ada. Hehe. I know he wants me to be with him. I know dia nak saya lapor diri sepantas yang boleh so that tak kena campak-campak. And the truth is, I feel the same too. Saya tak mahu kena campak jauh dari dia. :(

Saya dah ada plan dengan family. The trip maybe would be our last one. Lepas ni bila saya dah berada di sisi dia as isteri yang sah, akan jadi sangat susah mahu berholiday dengan adik-adik dan Ibu. Jadi it's too risky melaporkan diri ke tempat baru dan tetiba nak minta cuti. Memanglah macam nak minta siku.

Mr. Fiance cakap; jangan risau sangat.

I just can't stop worrying. Tapi hati, berdoalah. Doa banyak-banyak. Orang cakap bulan Ramadhan punya doa selalunya makbul.



Ameen


2 comments:

Aepy said...

sis,apa nma FB? blh sy add?? heheh..

s.c.h.u.l.t said...

Aepy: Nursyuhada Azzman. add lah tapi nanti introduce. kalau tak introduce tak approve :D